close
تبلیغات در اینترنت
کانون صاحب الزمان (عج) مسجد جامع قالهر
loading...

سنگربانان - پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد

کانون صاحب الزمان (عج) مسجد جامع قالهر

به پورتال جامع كانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوش آمديد

پورتال كانون هاي مساجد مكاني است براي بازتاب و انعكاس خبرها، مطالب، مقالات و اطلاعيه هاي كانون هاي مساجد.

تمامی مطالب این پورتال توسط اعضای کانون های مساجد کشور به روزرسانی می شود.

كانون هاي مسجد مي توانند با عضويت در پورتال، خبرها، مقالات و... خود را جهت درج در پورتال ارسال نمايند.

همچنين دوستان مي توانند جهت ارائه نظرات پيشنهادات انتقادات و ارتباط با ما از طريق لينك تماس با ما در ارتباط باشند.

بهترین نمایش در مرورگر گوگل کروم

درخشش گروه تئاتر کانون علی ابن الحسین (ع) در جشنواره تئاتر طنز ققنوس شهرستان میناب

ali بازدید : 373 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات ()

دومین جشنواره تئاتر طنز ققنوس  شهرستان میناب با درخشش گروه تئاتر کانون فرهنگی هنری علی ابن الحسین (ع) میناب

مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته در سالن مجتمع تجاری زیتون میناب با حضور جمع کثیری از مردم هنر دوست

 و مسئولیت برگزار گردید برگزیدگان جوایزی اهدا گردید که از کانون علی ابن الحسین (ع)

آقای منصور رنجبر مقام اول کارگردانی   آقای کابل کارکن مقام اول بازیگری     سرکارخانم فرخنده شعبانی مقام اول بازیگریی زن

آقای اسماعیل صالحی بهترین بازیگر    آقای یوسف بهرامی مقام اول نویسندگی  به خود اختصاص دادند آقای ایمان زبیری

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری علی ابن الحسین (ع) در حاشیه مراسم اختتامیه به خبرنگار ما گفتند : جشنواره ققنوس

با همت کانون بسیج هنرمندان میناب برای دومین سال برگزار میگردد که گروه تئاتر کانون علی ابن الحسین (ع) هر دوسال

شرکت کرده که در رشته های مختلف مقامهای برتر این جشنواره را به خود اختصاص داده .و کانون علی ابن الحسین (ع)

در این جشنواره کانون برتر شناخته و تندیس یادبود دریافت کرد.

 

 

 

 

جشنواره فرهنگی هنری ققنوس شهرستان میناب خرداد 93

ali بازدید : 325 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات ()

گروه تئاتر کانون فرهنگی هنری علی ابن الحسیبن (ع) شهرستان مینابنمایش   ماهی داخل دریاست         اینجا نمک آماده می کنند

در جشنواره فرهنگی هنری ققنوس میناب شرکت کرد.

نمایش  :   هنوز ماهی داخل دریاست          اینجا نمک آماده  می کنند

به نویسندگی یوسف بهرامی بندرعباسی و کارگردانی  منصور رنجبر و بازیگری

آقای کابل کارکناسماعیل صالحی * امید بهرامی * سرکارخانم فرخنده

شعبانی جهت شرکت در جشنواره تئاتر ققنوس از اول خردادماه به تمرین

پرداخت که در تاریخ 8 خرداد پس از بازبینی هئت داوران جواز ورود گرفت

آقای منصور رنجبر درباره نمایش طنز ماهی در دریاست    اینجا نمک آماده

می کنند به خبرنگار ما گقتند : نام نمایش بر گرفته از ضرب المثل است کهنمایش   ماهی داخل دریاست       اینجا نمک آماده می کنند

بیشتر در میان مردمان شهر های جنوب و شهرستان میناب رواج دارد از آنجایی

که نمایش بر اساس این مثل آمده مشکلات اجتماعی را در امر ازدواج جوانان در

قالب طنز بیان می کند . که پس از بازبینی هئت داوران مورد استقبال قرار گرفت

ایفای نقش سرکار خانم فرخنده شعبانی و آقای کابل کارکن و اسماعیل صالحی

خیلی خوب و حرفه ای بوده که توانست رضایت هئت داوران را جلب نماید.

در ادامه آقای منصور رنجبر گفتند برای اجرای تئاتر صحنه ای و روایتی و خیابانی

برای سال جاری کارهایی در دستور کار داریم که خبر آن را منتشر خواهیم کرد

معرفی کانون فرهنگی شهدای سن سن کاشان

111351 بازدید : 566 جمعه 22 شهريور 1392 نظرات ()

            سلام جهت اطلاع از برنامه های کانون فرهنگی شهدای سن سن کاشان به نشانی ذیل مراجعه نمایید.

www.sensen.goo.ir

www.ido.ir

با تشکر

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

ali بازدید : 658 دوشنبه 7 مرداد 1392 نظرات ()

بمناسبت شهادت مولای متقیان علی (ع) کانون فرهنگی هنری علی ابن الحسین (ع) میناب

نمایش بنام بر بال ملائک بکارگردانی و نویسندگی آقای یوسف بهرامی بندرعباسی شب

گذشته 20 رمضان 1392 به روی صحنه برد این نمایش که از یتیم نوازی حضرت علی (ع)

تا شهادت را به تصویر کشید بیش از 260 نفر از این نمایش دیدن کردند .

بازیگران :  منصور بهرامی   /      امید بهرامی  /محمد رضا صالحی  /  سعید دژبهرام / مجتبی شریفی

حسین بهرامی  /  محمد جواد بهرامی  /  علی کارکن   /  کابل کارکن   / اسماعیل صالحی / محمد شبتاری

حسین سالاری   صفیه روزمزدی   فاطمه روزمزدی    مریم کارکن   معصومه کارکن    زهرا کارکن

مهناز روزمزدی   کوثر بهرامی    دادخدا بهرامی حبشی  مسعود آذریان    منصور رنجبر

برنامه های اجراشده توسط کانون قالهر در روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) وامام خمینی (ره) توسط کانون قالهر

kanoonghalhar بازدید : 559 یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 نظرات ()

فاطمه پاره تن من است هرکس اورابیازارد مرا آزرده وهرکس اورا شادکند مرا شادکرده است )

بمناسبت میلاد بابرکت وفرخنده ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) واجرای بند یک صورت جلسه مورخ 8/2/91 این کانون اقدام به برگزاری برنامه های ذیل نمود.

1 - دیدار با مادران شهدای روستا واهدای هدیه فرهنگی (یک جلدکلام الله ویک جلد وصیت نامه امام خمینی ویک جعبه شیرینی )به مادران بزرگوار شهدا ، این مراسم دربعد الظهر روز جمعه با حضور اعضای هیئت امنا کانون انجام شد.

2 - پخش شربت وشیرینی درب مسجد جامع روستا در بعد الظهر روز جمعه

3 - برگزاری دو مسابقه پیامکی بمناسبت میلاد باسعادت بی بی دو عالم وامام خمینی

4 - ارسال پیام تبریک از طریق سامانه پیام کوتاه کانون برای اهالی روستال

5 - قرائت صلوات حضرت زهرا(س) همزمان با کانونهای مساحد کشور بعدازنماز مغرب وعشا

6 - برگزاری همایش پیاده روی بانوان از مسجد جامع تا گلزار شهدا در روز ولادت روز شنبه

 

 

7 - اهدای جوائز نفرات برتر مسابقه پیامکی بعداز برگزاری همایش پیاده روی

8 - برگزاری مراسم مولودی خوانی با حضور مداح اهل بیت براتی در مسجد جامع درشب ولادت ویژه عموم ودر روز ولادت ویژ ه خواهران

امید است این اندک مورد قبول حضرت حق قرارگیرد

میلادباسعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) وروز زن گرامی باد

kanoonghalhar بازدید : 592 جمعه 22 ارديبهشت 1391 نظرات ()

در هر مرحله از مراحل زندگى وى, لايه ها و درسهاى بزرگى نهفته است و با كالبدشكافى و موشكافيهاى عميق, مى توان درسهاى بزرگى آموخت و بايد هم آموخت.
يكى از ابعاد زندگى فاطمه زهرا(س), كه خيلى درخشان و دلنواز است, ((بعد تربيتى)) زندگى حضرت است.
سيره علمى و عملى فاطمه زهرا(س) در امور تربيتى, چيزى نيست كه بتوان ظرافتها و لطافتهاى آن را به قلم آورد و يا اينكه در يك مقال و مقاله بتوان ترسيم كرد.
سيره علمى, تا به مرحله عمل نرسد و عملى نگردد, فايده چندانى ببار نمىآورد. از سيره عملى فاطمه(س), در امر تربيت, سخن بگوئيم, وى را ((بانو و كوثر بيكران)) و     ((مادر محبت)) معرفى كنيم; ولى خودمان در ميدان عمل, بى عارى و بى پروايى بكنيم, آيا چنين كارى شايسته است؟

زمزمه هاى تربيتى زهرا(س)
زلالتر از آب زمزم:
وارهيده از جهان عاريه
ساكن گلزار و ((عينٌ جاريه))(1)

آوازه و آرزوهاى مادر, به ((تربيت)) پيوند خورده است.
در حقيقت, مادر ((پيش مرگ و سر پيشاهنگ)), امر تربيت است و از جمله دل مشغوليها و دلجوئيهاى ديرينه وى تربيت فرزند در ابعاد گونه گون زندگى است.
از ديدگاه اسلام, ((تربيت اسلامى)), خدايى ترين مسئله اى است كه يك مادر دانا با آن مواجه است.
اسلام دين ((تربيت محور)) است و در اين راستا مردان و زنان بزرگى را با ((چراغ هدايت)), جهت ايصال الى المطلوب و ارائه طريق به سوى بشريت فرستاده است.
مولانا در همين راستا راست گفت:
 

 

اردوی یک روزه اعضای کانون قالهر

kanoonghalhar بازدید : 575 چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 نظرات ()

در روزجمعه مورخ 09/02/1391بعداز اقامه نماز صبح تعداد چهل نفر از خواهران وبرادران عضو فعال کانون جهت عزیمت به اردو آماده بودند. به یاری خداوند متعال با دو دستگاه مینی بوس حرکت نمودیم.

طبق برنامه ریزی که ازقبل صورت گرفت دعای پرفیض ندبه را در حرم مطهر امام زاده عبدالله درجاده قدیم قم برگزار نمودیم.

 

 پس ازبرگزاری مراسم دعا که ازمعنویت خاصی برخوردار بود صبحانه صرف گردید.

بعد ازفرصت استفاده شد وجلسه ماهانه هیئت امناء کانون درهمان مکان نورانی برگزار گردید وصورتجلسه آن به تصویب وامضاء هیئت امنا رسید وبرای دبیرخانه محترم استان مرکزی ارسال گردید.

سپس همراه کاروان به سوی حرم مطهر بی بی فاطمه معصومه حرکت نمودیم ئ

بعداز زیارت درمسجد اعظم باحضرت آیت الله امینی امام جمعه موقت قم یک دیدار معنوی وبا برکت داشتیم.

ایشان دراین دیدارصمیمانه ضمن خیرمقدم به اعضای کانون فرمودند:

رسالت شما درمسجد مانند رسالت یک معلم دلسوز است شما باید درمسجد به گونه ای برخورد کنید که یک الگو گردید.

ایشان با اشاره به نزدیکی روز معلم فرمودند : امام خمینی (ره) از کسی تمجید نمی کردند اما از شهید مطهری به سی دلیل تمجید کردند.

شما باید مانند شهید مطهری دلسوزانه درمساجد فعالیت کنید بایدسعی کنید محیط مسجد چنان گرم وصمیمی باشد که همه را به سوی خود جذب نماید.

آقا فرمودند مساجد سنگران این نظام وانقلاب هستند اما متاسفانه این سنگرها رامقداری فراموش کرده ایم باید بکوشیم تا مساجد آباد گردند.

 درابتدای این دیدار اسماعیل سهرابی مدیر کانون ضمن تشکر گوشه ای ازفعالیتهای کانون خود رابیان نمود او خواستار توجه بیشتر مس.ولین خصوصا مس.ولان فرهنگی به کانونهای مساجد گردید.

سپس اعضای کانون در نماز جمعه شهر قم شرکت نمودند

 بعد از اقامه نماز جمعه کاروان به سوی مسجد مقدس جمکران حرکت نمود .

بعداز صرف ناهار بواقامه نماز درمسجد مقدس جمکران دعای فرج آقا در حیاط مسجد به صورت دست جمعی قر

شهادت بی بی دوعالم حضرت زهرا (س) تسلیت باد

kanoonghalhar بازدید : 557 سه شنبه 15 فروردين 1391 نظرات ()
بسم اللّه الرحمن الرحيم‏
شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعيتى است كه منابع حديثى و تاريخ شيعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حديث و تاريخ، در اين واقعيت ترديد نموده‏اند. از اينرو گوشه‏اى از شواهد اين مصيبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏سنّت تقديم پويندگان حق و حقيقت مى‏نمائيم.
* * *
قال رسول اللَّه (ص): «... فتكون اوّل من يلحقنى من اهل بيتى فتقدم علىّ محزونة مكروبة مغمومة مقتولة ».
(فاطمه) اولين كسى از اهل‏بيتم مى‏باشد كه به من ملحق مى‏گردد، پس بر من وارد مى‏شود، محزون، مكروب، مغموم، مقتول...
فرائد السمطين ج 2، ص 34
* * *
قال موسى بن جعفر (ع): انَّ فاطمة (س) صدّيقة شهيده.
اصول كافى ج 1، ص 381
* * *
قال ابن عباس: إنّ الرّزيّة كُلَّ الرّزية، ما حال بين رسول‏اللَّه (ص) و بين كتابه.
مصيبت تمام مصيبت آنگاه رخ داد كه بين پيامبر (ص) و نوشتارش حائل گرديدند.
صحيح بخارى ج 1، 120
* * *
شهادت حضرت زهرا (س) واقعيتى انكارناپذير
تاريخ و حديث اهل سنت و شيعه گواه شهادت جانكاهى است كه قافيه بزرگترين مرثيه تاريخ بشريت را مى‏سازد. كوشش پى‏گير هواداران بانيان اين مصيبت نتوانسته است آن را از آخر اين مرثيه جانگداز پاك كند. و هيهات، هيهات. از نوك قلم پوزش مى‏طلبم و او را به بردبارى و شكيبايى فرا مى‏خوانم تا شايد بتوانم فرياد تاريخ را بر اين فاجعه جانگداز به رشته تحرير درآوردم.
شهادت تنها يادگار پيامبر، «ام ابيها» صحيح بخارى، ج 3، ص 83، كتاب فضائل أصحاب النّبى (ص)، ب 42، ح 232 و ب 61، مناقب فاطمة، ح 278. «بضعة الرّسول» همان ب 42. و سيراعلام النبلاء، ج 2، ص 123 و... «سيده نساء العالمين»، «سيدة نساء اهل الجنّة» و... پس از رحلت آن حضرت آن هم با فجيعترين وضع، آن هم بوسيله... يعنى چه؟
آيا ممكن است؟ اين خبر گوش هر انسان آزاده‏اى را مى‏خراشد، هر عقلى را متحيّر مى‏سازد، بر هر عاطفه‏اى سنگين مى‏آيد. گويا اين همان امانتى است كه بر كوهها و درياها عرضه شد و آنها بر آن طاقت نياوردند.
شايد همين امر موجب گرديد تا توجيه‏گران تاريخ و افسانه پردازان الفت اين واقعيت مسلم تاريخى را انكار كنند. امّا چه مى‏شود كرد، اى كاش زبان لال مى‏شد، قلم مى‏شكست اين خبر دهشت بار را نمى‏شنيديم. و اى كاش آسمانها فرو مى‏ريخت، كوهها متلاشى مى‏شد، جهان بپايان مى‏آمد و اين فاجعه رخ نمى‏داد. چگونه بگويم؟ به كه بگويم؟ چگونه ناله سركنم؟ چگونه فرياد كشم؟ كه اين واقعيت تلخى است كه تاريخ و حديث معتبر گواه آن است.
اين آواى شوم نه تنها از مسلّمات منابع معتبر شيعه است، بلكه معتبرترين كتابهاى اهل سنت بر اين مصيبت شاهدند. صحيح بخارى - معتبرترين كتاب، پس از قرآن در نزد اهل سنت - طليعه اين مصيبت را از قول ابن عباس در ضمن حديثى چنين توصيف مى‏كند «الرزيّة كلّ الزريّة» مصيبت آن مصيبتى كه بر هر مصيبتى برترى دارد، بلكه آن مصيبتى كه همه مصائب را در بر مى‏گيرد، زمينه سازى براى اين مصيبت عظمى‏ بود. نسبت هذيان و... به پيامبر اكرم (ص) «غلبه الوجع» براى جلوگيرى تأكيد بيشتر بر سفارشات آن حضرت درباره شهيد اين مصيبت و... بود. و با جمله «عندنا كتاب اللَّه حسبنا» كتاب را از عترت جدا كرده و زمينه «الرّزيّة كلّ الرّزيّة» را فراهم كردند.
اينك متن حديث (ابن عباس گفت:
چون بيمارى رسول خدا (ص) شديد گرديد، فرمود: چيزى بياوريد تا بر آن براى شما نوشته‏اى بنويسم كه بعد از آن گمراه نشويد. عمر گفت: بر پيامبر (ص) بيمارى چيره گرديده، كتاب خدا در دست ماست ما را بس است، پس اختلاف كردند وجنجال بالا گرفت. پيامبر (ص) فرمود: از نزد من بر خيزيد درگيرى در حضور من سزاوار نيست.
پس ابن عباس بيرون رفت ومى گفت: مصيبت، تمام مصيبت آنگاه رخ داد كه بين پيامبر (ص) ونوشتارش حائل گرديدند.
«عن ابن عباس قال: لمّا اشتدّ بالنّبيّ (صلى الله عليه و سلم) وجعه، قال: ائتونى بكتاب اكتب لكم كتاباً لاتضلّوا بعده، قال عمر: انّ النّبيّ (صلى الله عليه و سلم) غلبه الوجع وعندنا كتاب اللَّه حسبنا، فاختلفوا وكثر الغلط، قال: قوموا عنّي ولاينبغي عندي التنازع، فخرج ابن عباس يقول: انّ الرزيّة كلّ الرزيّة ماحال بين رسول اللَّه (صلى الله عليه و سلم) وبين كتابه.»
صحيح بخارى، ج 1، ص 120، كتاب العلم، باب 82 كتابة العلم، حديث 112. و ج 3، ص 318، كتاب المغازى، باب 199 مرض النّبيّ (ص) و وفاته، حديث 872. و ج 4، ص 225، كتاب المرض و الطب، باب 357 قول المريض قوموا عنّى، حديث 574. و ص‏774، كتاب الاعتصام، باب 1191 كراهية الخلاف، حديث 2169.
شايد آنانكه كلام ابن عباس را مى‏شنيدند كه مى‏گويد: «الرّزيّة كلّ الرّزيّة» واى مصيبت جامع، حيران و آشفته خاطر بودند كه يعنى چه؟ ! ابن عباس چه مى‏گويد؟ ! امّا پس از چند روز انگشت شمار نسبت دهنده هذيان و ياوه‏گويى به پيامبر (ص) كلام ديگرى گفت: به خدا قسم خانه را با شما آتش مى‏زنم. اين ماجرا در منابع فراوانى از اهل سنت آمده كه فقط به چند نمونه آن اشاره مى‏شود.
الف: ابو بكر عبداللَّه بن محمد بن ابى شيبه، شيخ و استاد بخارى، در كتاب المصف، مى‏گويد:
«آنگاه كه بعد از رسول‏خدا (ص) براى ابوبكر بيعت مى‏گرفتند. على (ع) وزبير براى مشورت در اين امر نزد فاطمه (س) دختر پيامبر (ص) رفت وشد مى‏كردند. عمر بن خطاب با خبر گرديد وبنزد فاطمه (س) آمد وگفت: اى دختر رسول خدا (ص) ! به خدا در نزد ما كسى از پدرت محبوبتر نيست وپس از او محبوبترين تويى ! ! وبه خدا قسم اين امر مرا مانع نمى‏شود كه اگر آنان نزد تو جمع شوند، دستور دهم كه خانه را با آنها به آتش كشند. اسلم گفت: چون عمر از نزد فاطمه (س) بيرون شد، على (ع) و... به خانه بر گشتند. پس فاطمه (س) گفت: مى‏دانيد كه عمر نزد من آمد، وبه خدا قسم ياد كرده اگر شما (بدون اينكه با ابوبكر بيعت كنيد) به خانه برگرديد خانه را با شما آتش مى‏زند؟ وبه خدا قسم كه او به سوگندش عمل خواهد كرد »
«حين بويع لأبى بكر بعد رسول اللَّه (ص) كان عليّ والزبير يدخلان على فاطمة بنت رسول اللَّه (ص) فيشاورونها ويرجعون في أمرهم، فلمّا بلغ ذلك عمر بن خطاب، خرج حتّى‏ دخل على فاطمة فقال: يا بنت رسول اللَّه (ص) واللَّه ما أحد أحب إلينا من أبيك وما أحد أحب إلينا بعد أبيك منك، وأيم اللَّه ما ذلك بمانعي أن اجتمع هؤلاء النفر عندك أن أمرتهم أن يحرق عليهم البيت. قال: فلمّا خرج عمر جاؤوها فقالت: تعلمون انّ عمر قد جائني وقد حلف باللَّه لإن عدتم ليحرقنّ عليكم البيت، وأيم اللَّه ليمضينّ لما حلف عليه. »
كتاب المصنف، ج 7، ص 432، حديث 37045، كتاب الفتن.
ب: همين مضمون را سيوطى در مسند فاطمه، آورده است. سيوطى، مسند فاطمه، ص 36. ج:
ابن عبدالبر، در الاستيعاب، نيز اين داستان را نقل كرده است.
ابن عبدالبر، الاستيعاب، ج 3، ص 975. و...:
و سپس با مشعلى بر در خانه فاطمه آمد و در جواب فاطمه كه فرمود: آيا من نظاره‏گر باشم و تو خانه مرا آتش بزنى؟ گفت: بلى. چنانكه بلاذرى مى‏گويد: « ابوبكر به على (ع) پيام فرستاد تا با وى بيعت كند امّا على نپذيرفت. پس عمر با مشعلى آمد، فاطمه (س) نا گاه عمر را با مشعل در خانه‏اش يافت، پس فرمود: يابن الخطّاب ! آيا من نظاره گر باشم وحال آنكه تو در خانه‏ام را بر من به آتش مى‏كشى؟ ! عمر گفت: بلى. »
 «انّ ابابكر ارسل الى علىٍّ يريد البيعة، فلم يبايع فجاء عمر ومعه فتيلة فتلقته فاطمة على الباب، فقالت فاطمة: يابن خطاب ! أتراك محرقاً علىَّ بأبي؟ ! قال: نعم. »
بلاذرى، انساب الاشراف، ج 1، ص 586.
وابوالفداء نيز مى‏گويد:
« سپس ابوبكر عمر بن خطاب را به سوى على وآنانكه با او بودند فرستاد تا آنان را از خانه فاطمه (س) بيرون كند. وگفت: اگر از دستور تو سر باز زدند با آنان بجنگ.
پس عمر مقدارى آتش آورد تا خانه را آتش زند.
پس فاطمه (س) بر سر راهش آمد وفرمود: كجا؟ اى پسر خطاب ! آمده‏اى تا كاشانه ما را به آتش كشى؟ ! گفت: بلى. يا در آنچه امت وارد شده‏اند وارد شوند. »
« ثمّ انّ ابابكر بعث عمر بن خطاب الى عليٍ ومن معه ليخرجهم من بيت فاطمة (رضي‏اللَّه عنها) وقال: ان ابى‏ عليك فقاتلهم، فاقبل عمر بشى‏ء من نار على ان يضرم الدار، فلقيته فاطمة (رضي‏اللَّه عنها) وقالت: الى اين يابن الخطّاب؟ ! أجئت لتحرق دارنا؟ ! قال: نعم، او يدخلوا فيمادخل فيه الامّة. »
ابوالفداء، تاريخ ابى الفداء ج 1 ص 156. دار المعرفة، بيروت.
اين سخن و اين رفتار تفسيرى بر كلام ابن عباس «الرزيّة كلّ الزريّة» گرديد. نه، سخن ابن عباس تفسيرى به گستردگى تاريخ، بلكه به وسعت... دارد، كه در اين رزيّه و ماتم، تاريخ قصيده‏اى سروده است، كه اين گفته و كرده عمر جزء اوّلين مصرعهاى آن قصيده بود. شايد ابن عباس هم از آن غزلى كه عمر سرائيد «غلبه الوجع» در ابتدا «الرزيّة كلّ الزريّة» را درك نمى‏كرد. و تنها پيامبر اكرم (ص) در بستر بيمارى اين غزل غم را تا به پايان خواندند، كه درد و تلخى آن، سختى بيمارى را تحت الشعاع قرار داد. از اينرو عالم بزرگ سنى شافعي جويني - استاد جمعى از علماى اهل سنت، كه يكى از شاگردانش - ذهبى - كه به شاگرديش افتخار مى‏كند و مى‏گويد:
سمعت من الإمام المحدّث الأوحد الأكمل فخرالإسلام صدرالدّين... و كان ديّناً صالحاً.
 تذكرة الحفاظ، ج 4، ص 1505، رقم 24.
 از پيامبر اكرم (ص) نقل مى‏كند كه فرمود:
«چون به دخترم فاطمه مى‏نگرم بياد مى‏آورم آنچه را كه بعد از من بر سر او خواهد آمد و حال آنكه در خانه‏اش ذلّت وارد گرديده، از وى هتك حرمت شده، حقش غضب، و ارثش منع شده، پهلويش شكسته و جنينش سقط گرديده و او فرياد برمى‏آورد « يا محمداه ».... پس او اولين كسى از اهل‏بيتم مى‏باشد كه به من ملحق مى‏گردد، پس بر من وارد مى‏شود، محزون، مكروب، مغموم، مقتول... ».
 «..وانّي لمّا رأيتها ذكرت ما يصنع بعدي، كانّي بها وقد دخل الذّل بيتها وانتهكت حرمتها وغصبت حقّها ومنعت ارثها وكسرت جنبها واسقطت جنينها وهي تنادى: يإ؛ محمداه...فتكون اوّل من يلحقني من أهل بيتي فتقدم عليّ‏َ محزونة مكروبة مغمومة مغصوبة مقتولة. »
فرائد السمطين، ج 2، ص‏34، 35 طبع بيروت. ‏
هنگامى با مشعل آتش براى تسليت دختر پيامبر اكرم (ص) آمدند كه وى «به محسن» باردار بود و تهاجم به خانه و... موجب قتل محسن طفلى كه هنوز پابه دنيا ننهاده بود گرديد. چنانكه ابن ابى دارم - آنكه ذهبى وى را «الامام الحافظ الفاضل... كان موصوفاً بالحفظ و المعرفة» خوانده - جمله «إنّ عمر رفس فاطمة حتّى اسقطت بمحسن ؛ عمر لگدى بر حضرت زهرا (س) زد تا محسن سقط گرديد ». را مورد تقرير و تأييد قرار داده، تا مورد نكوهش گروهى قرار گرفت.
«كان ابن ابى دارم مستقيم الامر عامة دهره ثم فى آخر ايامه كان اكثر ما يقرء عليه المثالب حضرته و رجل يقرء عليه ان عمر رفس فاطمة حتى اسقطت بمحسن. »
سير اعلام النبلاء، ج 15، ص 578.
روشن است زنى كه در اثر تهديد به احراق بيت و آتش زدن خانه‏اش و سقط جنينش و... مريض گردد و مرض او در زمان كوتاهى منجر به فوت وى شود، اين فوت شرعاً و عرفاً و عقلاً قتل و شهادت محسوب مى‏گردد، و به عامل جنايت مستند مى‏باشد، و نيازى به دليل ديگرى ندارد. از اينرو است كه ائمه معصومين: واهل‏بيت رسول‏خدا (ص) مادر خود را شهيد مى‏خواندند. چنانكه حضرت موسى بن جعفر (ع) فرمود:
«إنّ فاطمة (س) صديقة شهيدة»
اصول كافي، ج 1، ص 381، ح 2.
با آنچه گفته شد جاى ترديدى باقى نمى‏ماند، و شهادت دختر پيامبر (ص) براى هيچ شيعه و سنى منصف و غيرمتعصبى قابل انكار نيست. در عين حال باز هم اين قصّه بر باورهاى بسيارى سنگين مى‏آيد و جا دارد كه فرياد برآورند كه: آه چه مى‏گوئى؟ چه مى‏نويسى؟ ساكت باش؟ مگر ممكن است راست باشد؟ اگر راست است، پس چرا افلاك مى‏گردند؟ خورشيد مى‏تابد؟ و.... مگر خدا به پيامبرش نفرمود: «لولاك لما خلقت الأفلاك» و پيامبر اكرم (ص) درباره دخترش نفرمود: «فاطمة بضعة منّى؛ فاطمه پاره‏تن من است»؟
شايد بخارى به دروغ، طليعه اين غزل را سروده است «غلبه الوجع»، «عندنا كتاب اللَّه حسبنا»، «الرزيّة كلّ الزريّة»؟ مگر صحيح بخارى معتبرترين كتاب اهل سنت نيست؟ چرا اين جملات را آن قدر تكرار كرده؟ چرا وى مراسم غريبانه به خاك سپارى فاطمه را در نيمه شب دور از انظار خليفة و... ذكر كرده؟ ومى گويد:
چون فاطمه وفات كرد شوهرش علي (ع) وى را شبانه به خاك سپرد وابوبكر را خبر نكرد وخود بر او نماز گزارد.
فلمّا توفّيت دفنها زوجها عليّ ليلاً و لم يؤذن بها ابابكر و صلّى عليها...
صحيح بخارى، ج 3، ص 253، كتاب المغازى، باب 155 غزوة خيبر، حديث 704.
چرا كراهيت على (ع) ملاقات با عمر را ذكر كرده؟
... أن ائتناو لا يأتنا احد معك كراهيّة لمحضر عمر.
همان مدرك ‏ اگر بخارى مى‏بود شايد مى‏گفت: من تنها نبودم، مسلم هم همين جريان را نقل كرده وگفته است: كه ابن عباس بر اين رزيّة چنان گريست كه از اشكاهايش ريگها تر شدند:
« قال ابن عباس: يوم الخميس وما يوم الخميس، ثمّ بكى‏ حتّى‏ بلّ دمعه الحصى‏، فقلت يا بن عباس وما يوم الخميس؟ قال: اشتدّ برسول‏اللَّه (صلى الله عليه و سلم) وجعه فقال ائتوني اكتب لكم كتاباً لاتضلّوا بعدي فتنازعوا وما ينبغي عند نبىّ تنازع، وقالوا ما شأنه أهجر استفهموه، قال: دعوني... »
ابن عباس گفت: روز پنجشنبه، چه روز پنجشنبه‏اى سپس گريست تا آب ديدگانش ريگها را تر كرد. پس گفتم: روز پنجشنبه چيست؟ گفت: بيمارى رسول خدا (ص) شديد گشت، پس فرمود: بياوريد تا براى شما نوشتارى بنويسم كه بعد از من گمراه نشويد. پس نزاع كردند، ونزاع در نزد پيامبر سزاوار نيست، و گفتند او را چه شده است، هزيان مى‏گويد، از او جوياشويم، فرمود، رها كنيد مرا...
صحيح مسلم، ج 3، ص 455، كتاب الوصيّه باب 5 الوقف ح 22.
ابن ابى شيبه استادم قبل از من فاجعه را روشن‏تر بيان كرده كه تهديد بآتش كشيدن خانه را ذكر كرده. مطلب روشن‏تر از آن است كه بتوان آن را مخفى كرد، چه اينكه اين مطلب در منابع معتبر ما اهل‏سنت فراوان آمده.

دیدارحضرت حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی از روستای قالهر وکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج

kanoonghalhar بازدید : 564 چهارشنبه 9 فروردين 1391 نظرات ()

حضرت حجة الاسلام والمسلمین علیرضاسلیمی نماینده محترم مردم دلیجان ومحلات درمجلس شورای اسلامی امروز بطور سرزده جهت دیدار بامردم روستای قالهر درمسجد جامع روستا حضور یافتند.

ایشان بعداز یک دیده بوسی صمیمانه با اهالی دربیاناتی اظهار داشتند:

ابتدا آغازسال جدید راخدمت اهالی تبریک میگویم وامیدوارم امسال سالی همراه باموفقیت وکامیابی برای شما عزیزان باشد .

ایشان سپس با اشاره به شرکت 85 درصدی مردم روستای قالهر درانتخابات 12 اسفند ازحضور هوشمندانه مردم درانتخابات قدردانی نمودند ایشان فرمودند حضور مردم لبیک به فرمان ولایت ومشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب بود.

درادامه ایشان با اشاره به مصوباتن شورای اداری شهرستان درخصوص روستای قالهر به پرژه   های اجراشده در سال کذشته در این روستا اشاره هایی نمودند.

ایشان بیان نمودند که پروژه گاز رسانی به روستای قالهر راهمچنان پیگیری می نمایم.

سپس عده ای از اهالی به بیان مشکلات شان پرداختند که حاج آقا ضمن یادداشت مشکلات راه کارهایی رانیز ارائه نمودند.

ایشان سپس ازکانون فرهنگی  روستا نیز بازدید کمودند وفعالیتهای کانون قالهر را عالی نمره دادندئ

آقای سلیمی در جمع اعصای هیدت امناء کانون بیان داشتند ما کمتر کانونی را سراغ داریم که فعالیت آن به گستردگی کانون فرهنگی صاحب الزمان (عج) روستای قالهرباشدئ

ایشان درپایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای کانون آمادگی خود رابرای هر گونه همکاری با این کانون اعلان نمودند.

سلیمی نماینده محترم مردم دلیجان ومحلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تمامی کانونهای فرهنگی شهرستان به اندازه کانون قالهر فعالیت داشتند ما اکنذن مشکلات فرهنگی کمتری داشتیم از اسماعیل سهرابی مدیر کانون قالهر ضمن تقدیر خواستند که با تلاش وپشتکار خود رابرای مبارزه باتهاجمات فرهنگی مختلف دشمنان همواره آماده نگه دارند.درابتدای این دیدار اسماعیل سهرابی ضمن عرض خیرمقدم به آقای دکتر علیرضا سلیمی  وتقدیر ازهمکاریهای ایشان با کانون مختصری ازفعالیتهای کانون راتشریح نمود سپس خواستار اختصاص بودجه بیشتر برای کانونها از سوی مجلس محترم شورای اسلامی شد

ولادت حضرت زینب کبری (س) وروز ژرستار گرامی باد.

kanoonghalhar بازدید : 509 سه شنبه 8 فروردين 1391 نظرات ()

((دخترم ، فاطمه جان ، نوزادت را برايم بياور تا او را ببينم )).

فاطمه (س) نوزاد كوچكش را به سينه فشرد، بر گونه هاى دوست داشتنى او بوسه زد، و آن گاه به پدر بزرگوارش داد. پيامبر (ص) فرزند دلبند زهراى عزيزش را در آغوش كشيده صورت خود را به صورت او گذاشت و شروع به اشك ريختن كرد. فاطمه (ص) ناگهان متوجه اين صحنه شد و در حالى كه شديدا ناراحت بود از پدر پرسيد: پدرم ، چرا گريه مى كنى ؟!

رسول خدا (ص) فرمود: ((گريه ام به اين علت است كه پس از مرگ من و تو، اين دختر دوست داشتنى من سرنوشت غمبارى خواهد داشت ، در نظرم مجسم گشت كه او با چه مشكلاتى دردناكى رو به رو مى شود و چه مصيبتهاى بزرگى را به خاطر رضاى خداوند با آغوش باز استقبال مى كند)).

در آن دقايقى كه آرام اشك مى ريخت و نواده عزيزش را مى بوسيد، گاهى نيز چهره از رخسار او برداشته به چهره معصومى كه بعدها رسالتى بزرگ را عهده دار مى گشت خيره خيره مى نگريست و در همين جا بود كه خطاب به دخترش فاطمه (س) فرمود: ((اى پاره تن من و روشنى چشمانم ، فاطمه جان ، هر كسى كه بر زينب و مصايب او بگريد ثواب گريستن كسى را به او مى دهند كه بر دو برادر او حسن و حسين گريه كند)).(1)

ولادت و پرورش زينب

درست ترين گفتار آن است كه سيدتنا زينب كبرى (س) در پنجم ماه جمادى الاولى سال پنجم هجرى به دنيا آمده ، و تربيت و پرورش ‍ آن دره يتيمه و مرواريد گرانبها و بى مانند در كنار پيغمبر اكرم (ص) بوده ، و در خانه رسالت راه رفته ، و از پستان زهراى مرضيه (س) شير وحى مكيده ، و از دست پسر عموى پيغمبر، اميرالمؤ منين (ع) غذا و خوراك خورده و نمو نموده ، نمو قدسى و پاكيزه ، و با سعادت و نيكبختى ، و پرورش يافته پرورش روحانى و الهى ، و به جامه هاى عظمت و بزرگى به چادر پاكدامنى و حشمت و بزرگوارى پوشيده شده ، و پنج تن اصحاب كساء به تربيت و پرورش و تعليم و آموختن و تهذيب و پاكيزه گردانيدن او قيام نموده و ايستادگى داشتند، و همين بس است كه مربى و مؤ دب و معلم او ايشان باشند.(2)

گريه جبرئيل بر مصايب زينب (س)

روايت شده است كه پس از ولادت حضرت زينب (س)، حسين (ع) كه در آن هنگام كودك سه چهار ساله بود، به محضر رسول خدا (ص) آمد و عرض كرد: ((خداوند به من خواهرى عطا كرده است )). پيامبر(ص) با شنيدن اين سخن ، منقلب و اندوهگين شد و اشك از ديده فرو ريخت . حسين (ع) پرسيد: ((براى چه اندوهگين و گريان شدى ؟)).< p/> پيامبر(ص) فرمود: ((اى نور چشمم ، راز آن به زودى برايت آشكار شود.))

تا اينكه روزى جبرئيل نزد رسول خدا (ص) آمد، در حالى كه گريه مى كرد، رسول خدا (ص) از علت گريه او پرسيد، جبرئيل عرض ‍ كرد: ((اين دختر (زينب ) از آغاز زندگى تا پايان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گريبان خواهد بود؛ گاهى به درد مصيبت فراق تو مبتلا شود، زمانى دستخوش ماتم مادرش و سپس ماتم مصيبت جانسوز برادرش امام حسن (ع) گردد و از اين مصايب دردناك تر و افزون تر اينكه به مصايب جانسوز كربلا گرفتار شود، به طورى كه قامتش خميده شود و موى سرش سفيد گردد.))

پيامبر (ص) گريان شد و صورت پر اشكش را بر صورت زينب (س) نهاد و گريه سختى كرد، زهرا (س) از علت آن پرسيد. پيامبر (ص) بخشى از بلاها و مصايبى را كه بر زينب (س) وارد مى شود، براى زهرا(س) بيان كرد.

حضرت زهرا (س) پرسيد: ((اى پدر! پاداش كسى كه بر مصايب دخترم زينب (س) گريه كند كيست ؟ پيامبر اكرم (ص) فرمود: ((پاداش او همچون پاداش كسى است كه براى مصايب حسن و حسين (ع) گريه مى كند))(3)

بشارت تولد زينب و گريه على (ع)

 

هر پدرى را كه بشارت به ولادت فرزند دادند، شاد و حرم گرديد، جز على بن ابى طالب (ع) كه ولادت هر يك از اولاد او سبب حزن او گرديد.

در روايت است كه چون حضرت زينب متولد شد، اميرالمؤ منين (ع) متوجه به حجره طاهره گرديد، در آن وقت حسين (ع) به استقبال پدر شتافت و عرض كرد: اى پدر بزرگوار! همانا خداى كردگار خواهرى به من عطا فرموده

اميرالمؤ منين (ع) از شنيدن اين سخن بى اختيار اشك از ديده هاى مبارك به رخسار همايونش جارى شد. چون حسين (ع) اين حال را از پدر بزرگوارش مشاهده نمود افسرده خاطر گشت . چه ، آمد پدر را بشارت دهد، بشارت مبدل به مصيبت و سبب حزن و اندوه پدر گرديد، دل مباركش ره درد آمد و اشك از ديده مباركش بر رخسارش جارى گشت و عرض كرد: ((بابا فدايت شوم ، من شما را بشارت آوردم شما گريه مى كنيد، سبب چيست و اين گريه بر كيست ؟))

على (ع) حسينش را در برگرفت و نوازش نمود و فرمود: ((نور ديده ! زود باشد كه سر اين گريه آشكار و اثرش نمودار شود.))كه اشاره به واقعه كربلا مى كند. همين بشارت را سلمان به پيغمبر داد و آن حضرت هم منقلب گرديد.

چنان كه در بعض كتب است كه حضرت رسالت در مسجد تشريف داشت آن وقت سلمان شرفياب خدمت گرديد و آن سرور را به ولادت آن مظلومه بشارت داد و تهنيت گفت . آن حضرت بگريست و فرمود: ((اى سلمان جبرييل از جانب خداوند جليل خبر آورد كه اين مولود گرامى مصيبتش غير معدود باشد تا به آلام كربلا مبتلا شود، الخ ))(4)

نامگذارى زينب از طرف خداوند

هنگامى كه زينب (س) متولد شد، مادرش حضرت زهرا (س) او را نزد پدرش اميرالمؤ منين (ع) آورده و گفت : اين نوزاد را نامگذارى كنيد! حضرت فرمود: من از رسول خدا جلو نمى افتم .

در اين ايام حضرت رسول اكرم (ص) در مسافرت بود. پس از مراجعت از سفر، اميرالمؤ منين على (ع) به آن حضرت عرض كرد: نامى را براى نوزاد انتخاب كنيد. رسول خدا (ص) فرمود: من بر پروردگارم سبقت نمى گيرم .

در اين هنگام جبرئيل (ع) فرود آمده و سلام خداوند را به پيامبر(ص) ابلاغ كرده و گفت :

نام اين نوزاد را ((زينب )) بگذاريد! خداوند بزرگ اين نام را براى او بر برگزيده است .

بعد مصايب و مشكلاتى را كه بر آن حضرت وارد خواهد شد، بازگو كرد. پيامبر اكرم (ص) گريست و فرمود: هر كس بر اين دختر بگريد، همانند كسى است كه بر برادرانش حسن و حسين گريسته باشد.(5)

فرزند فاطمه

عليا حضرت زينب ، نخستين دخترى است كه از فاطمه (س) به دنيا آمده ، و او پس از امام حسن و امام حسين (ع) بزرگترين فرزندان فاطمه (س) بوده ، و نيز گفته اند:

دليل بر آن است كه راويان حديث و بيان كنندگان اخبار در ايام اضطهار - يعنى روزگار غلبه و چيرگى ظلم و ستم ستمگران بر مؤ منين - هر گاه مى خواستند از اميرالمؤ منين على (ع) روايتى نقل كنند مى گفتند:

اين روايت از ابى زينب است ، و اينكه اميرالمؤ منين (ع) را به اين كنيه مى ناميدند، براى آن است كه زينب كبرى (س) پس از امام حسن و امام حسين - عليهماالسلام - بزرگترين فرزندان آن حضرت بوده ، و اميرالمؤ منين (ع) نزد دشمنانش به اين كنيه معروف نبوده است .(6)

تغذيه زينب از زبان پيامبر

حضرت زينب (س) مانند دو برادرش حسن و حسين (ع) از زبان رسول الله (ص) تغذى مى كرد.

همان طور كه در بسيارى از اخبار آمده است ، پيغمبر (ص) زبان خود را در دهان حسنين مى گذاشت ، آنان با مكيدن زبان پيغمبر تغذيه مى شدند و از همين طريق گوشت و پوست بدنشان مى روييد و رشد مى كرد، در مورد حضرت زينب (س) نيز همين عمل را انجام مى داد.

در جلد اول از كتاب خرايج راوندى (صفحه 94) معجزه يكصد و پنجاه و پنج (155) از حضرت صادق (ع) چنين روايت كرده است :

امام صادق (ع) فرمود: پيغمبر (ص) پيوسته نزد فرزندان شير خوار فاطمه مى آمد، از آب دهان خود آنان را تغذيه مى كرد و سپس به فاطمه (س) مى فرمود به آنان شير ندهيد))(7)

لقب هاى حضرت زينب (س)

الف ) زينب كبرى : اين لقب براى مشخص شدن و تمييز دادن او از ساير خواهرانش (كه از ديگر زنان اميرمؤ منان به دنيا آمده بودند) بود.

ب )الصديقة الصغرى : چون (( صديقة )) لقب مبارك مادرش ، زهراى مرضيه (س) است ، و از سويى شباهت هاى بى شمارى ميان مادر و دختر وجود داشت ، لذا حضرت زينب را (( صديقه صغرى )) ملقب كردند.

ج ) عقيله / عقيله بنى هاشم / عقيله الطالبين :

(( عقيله )) به معناى بانويى است كه در قومش از كرامت و ارجمندى ويژه اى بر خوردار باشد و در خانه اش عزت و محبت فوق العاده اى داشته باشد.

د) ديگر لقب ها:

از ديگر لقب هاى حضرت زينب ، موثقه عارفه ، عالمه غيرمعلمه ، عابده آل على ، فاضله و كامله است . (8)

كنيه حضرت زينب (س)

كنيه آن عليا حضرت (( ام كلثوم )) است ، و اين كه ايشان را (( زينب كبرى )) مى گويند، براى آن است كه فرق باشد بين او و بين كسى از خواهرانش كه به آن نام و كنيه ناميده شده است .

چنان كه ملقبه به (( صديقه صغرى )) شده است ، براى فرق بين او و مادرش صديقه كبرى فاطمه زهراصلوات الله عليهما. (9)

شعر ولادت حضرت زینب (س)

 

ای به محمّد بهشت ،یاسمن آورده ای     همسر شیر خدا ، شیر زن آورده ای
محور هر پنج تن پنج تن آورده ای        هم سخن مرتضی ، همسخن آورده ای
هاجر و ساراست این      مریم عذرا ست این
دختر زهراست این       زینب کبری ست این
دختر ولیّ خدا اُخت حسین و حسن
دختر علم و کمال مادر صبر و رضا                  یک حسن و یک حسین یک علی مرتضی
فاطمه ی دوّمی در بغل مصطفی            هر سخنش یا حسین هر نفسش یا اخا
فاضله و عالمه   فاطمه ی فاطمه
قبله ی جان همه     بر لب او زمزمه
زمزمه اش برده دل از شه گلگون کفن
آینه ی پنج تن طلعت زهرایی اش       می برد از خلق ،دل خلقت طاهایی اش
سینه ی صحرایی و دیدۀ دریایی اش       همره مادر رواست امّ ابیهایی اش
صبر، علمدار او      حلم ، گرفتار او
داغ ، شرربار او     درد، خریدار او
عصمت و زهد و حیا بر تن او پیرهن
از شب میلاد بود شعلۀ تاب و تبش      پیش تر از جدّ و باب خوانده خدا زینبش
قصۀ کرب و بلا زمزمۀ هر شبش      فاطمه از جان ودل بوسه زند بر لبش
روح و روانش حسین      تاب و توانش حسین
جان و جهانش حسین     ورد زبانش حسین

نطق و بیان علی در نفسش موج زن

 

برگزاری مسابقات فوتسال جام ولایت در روستای قالهر

kanoonghalhar بازدید : 529 یکشنبه 6 فروردين 1391 نظرات ()

 

 

 

این مسابقات باهمکاری شورای ورزشی روستا وکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) ازروز اول فروردین آغازشد.

دراین دوره ازمسابقات 14 تیم 10 نفره حضور داشتند که درقالب دو گروه هفت تیمه بصورت رفت وبرگشت بایکدیگر مبارزه می نمایند.

در روزافتتاح بازیها علاوه بر افراد تمامی تیمها خانواده های معظم شهدا واعضای شورای اسلامی ومسئول  پایگاه مقاومت حضور داشتند درمراسم افتتاحیه اسماعیل سهرابی ضمن تبریک سال نو از جوانان ونوجوانان خواست ضمن رعایت نظم وانضباط احترام به پیشکسوتان واخلاق اسلامی رارعایت نمایند ایشان اشاره نمود که بازی فینال در روز13 فروردین روزطبیعت بین دو تیمی که بتوانند به فینال راه یابند برگزار خواهدشد سهرابی ازحضور تیمهای فوتبال قالهریهای مقیم کاشان ودلیجان وتهران دراین بازیها تشکر کرد وحضورآنان راموجب جذابیت بیشتر بازیها دانستئ

ایشان ازهمکاری صمیمانه شورای ورزشی ومدرسه راهنمایی روستا درهرچه بهتر برگزاری این مسابقات قدردانی نمود.

همچنین مسابقع پیامکی باعنوان ومحوریت امام زمان (عج) با حضورخانواده های معظم شهدا وجمعی از اهالی روستا باهدف آشنایی نسل جوان با دلایل غیبت آغاز شد این مسابقه پیامکی درایام تعطیلات نوروز هر روز یک سدوال وسه برنده دارد که جوادز برندگان هر شب بعد

 

برگزاری مسابقات فوتسال جام ولایت در روستای قالهر

این مسابقات باهمکاری شورای ورزشی روستا وکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) ازروز اول فروردین آغازشد.

دراین دوره ازمسابقات 14 تیم 10 نفره حضور داشتند که درقالب دو گروه هفت تیمه بصورت رفت وبرگشت بایکدیگر مبارزه می نمایند.

در روزافتتاح بازیها علاوه بر افراد تمامی تیمها خانواده های معظم شهدا واعضای شورای اسلامی ومسئول  پایگاه مقاومت حضور داشتند درمراسم افتتاحیه اسماعیل سهرابی ضمن تبریک سال نو از جوانان ونوجوانان خواست ضمن رعایت نظم وانضباط احترام به پیشکسوتان واخلاق اسلامی رارعایت نمایند ایشان اشاره نمود که بازی فینال در روز13 فروردین روزطبیعت بین دو تیمی که بتوانند به فینال راه یابند برگزار خواهدشد سهرابی ازحضور تیمهای فوتبال قالهریهای مقیم کاشان ودلیجان وتهران دراین بازیها تشکر کرد وحضورآنان راموجب جذابیت بیشتر بازیها دانستئ

ایشان ازهمکاری صمیمانه شورای ورزشی ومدرسه راهنمایی روستا درهرچه بهتر برگزاری این مسابقات قدردانی نمود.

همچنین مسابقع پیامکی باعنوان ومحوریت امام زمان (عج) با حضورخانواده های معظم شهدا وجمعی از اهالی روستا باهدف آشنایی نسل جوان با دلایل غیبت آغاز شد این مسابقه پیامکی درایام تعطیلات نوروز هر روز یک سدوال وسه برنده دارد که جوادز برندگان هر شب بعد

برنامه های کانون قالهر درایام تعطیلات نوروزی 91

kanoonghalhar بازدید : 555 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات ()

بسمه تعالی

باسلام واحترام خدمت مخاطبین محترم وبلاگ کانون فرهنگی قالهر وعرض تبریک پیشاپیش نوروز خدمن شماسروران گرامی به اطلاع می رساند این کانون جهت پربارنمودن اوقات فراغت نوروزی جوانان ونوجوانان روستای قالهر درنظرداردبرنامه های متنوع ذیل رادرسطح روستای قالهر برگزارنماید.

ضمنا مایلیم انتقادات وپیشنهادات شماسروران گرامی رانیز درخصوص برنامه های خودبدانیم چنانچه مایلید این خدمتگذاران فرهنگی رایاری نمایید نظرات خود را ازطریق پیام کوتاه 30002896300300 برای ما ارسال نمایید تاموردتوجه قرارگیرد

 

برنامه های پیش بینی شده

: -- حضور درمسجد وقرائت دعای فرج امام زمان (عج) درهنگام تحویل سال لازم به ذکراست این مراسم معنوی با نام ویاد شهدامزین می گردد وهفت سین آن به یاد سالهای دفاع مقدس سینهای  جبهه می باشد ( سرنیزه سنگر سوزن و...) بعد ازتحویل سال به اتفاق اهالی برای زیارت اهل قبور وشهدا می رویم

2 - برگزاری یک سری مسابقه فوتسال باعنوان لبیک یاخامنه ای که این مسابقات بین تیمهای قالهریهای مقیم شهرستانهای کاشان ودلیجان وتهران باتیمهای قالهریهای ساکن در روستا برگزار خواهد گردید

3 - دیدار با بیماران ذهنی آسایشگاه دخترانه سمانه دودهک دلیجان که این برنامه در روز چهارم فروردین 1391 با حضور 40 نفراز اعضای خواهران کانون برگزار می گردد

4 - برگزاری 13 مسابقه پیامکی پیرآمون امام زمان (عج) درهر روزاز ایام تعتیلات یک مسابقه وسه جایزه ارزنده 88 کسانی که مایلند سئوالات مسابقات برای آنها ارسال گردد یک پیام خالی به شماره پیامک ما ارسال نمایند88 

5 - برگزاری یک دوره اردوی زیارتی سیاحتی به شهرمقدس قم 40 نفر از افرادفعال کانون در روز 10 فروردین 91

6 - برگزاری یک دوره مسابقه تنس روی میز ویژ ه خواهران در ایام تعتیلات

7 - برگزاری آزمون کلاسهای نهج البلاغه کانون در روز 5 فروردین 91

8 - برگزاری پیاده روی خانوادگی از روستا تامحل پلنگ آ رام به طول سه کیلومتر در روز 13 فروردین 91

9 - اجرای برنامه حفظ قرآن کریم هر روز سه آیه دربین نمازهای یومیه آغاز از روز اول فروردین 91

امید است باعنایت خداوندمتعال وهمکاری اهل فن بتوانیم گامی درجهت پیشرفت فرهنگی برداریم.

لازم به ذکراست درایام نوروز وبعداز اجرای هربرنامه گزارش نحوه اجرا درهمین وبلاگ منتشر خواهدشد.

باما باشید وازبرنامه های متنوع فرهنگی ما استفاده ببرید

مسجد ازدیدگاه قرآن

kanoonghalhar بازدید : 526 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات ()

 

 

 

 

 

پرستش هدف مسجد

(و أنّ المساجد للّه فلا تدعوا مع اللّه أحدا).[11]
«مساجد از آن خداست، پس باید احدی جز او را نخوانید».
در این آیه شریفه، مراد از دعا، عبادت و پرستش است، زیرا در جای دیگر دعا به معنای عبادت آمده است:

(و قال ربّكم ادعونی أستجب لكم انّ الّذین یستكبرون عن عبادتی سید خلون جهنّم داخرین).[12]


«پروردگارتان گفت مرا بخوانید تا دعایتان را مستجاب نكنم، كسانی كه از عبادت من سر كشی كنند بزودی با كمال خواری داخل جهنّم خواهند شد».

در اینكه منظور از كلمه‎ی مساجد در این آیه چیست، میان مفسران اختلاف است، برخی بر آنند كه منظور از مساجد تمام مكان‌هایی است كه در آنجا برای خدا سجده می‌شود و از مصادیق آن، «مسجد الحرام» و سایر مساجد است.[13]


برخی مساجد را اعضای هفتگانه‎ی سجده دانسته اند. این گروه در تأیید ادعای خود، روایتی از امام محمد تقی ـ علیه السلام ـ نقل می‌كنند كه مراد از مسجد، عضوهای هفتگانه بدن آدمی است كه در هنگام سجده باید روی زمین قرار گیرد.[14]
 «مبیدی» نیز گفته است:
«مراد از مساجد، مكان‌هایی است كه برای نماز و ذكر خدا بنا شده است و از «قتاده» در تفسیر این آیه روایت كرده است كه: یهودیان و مسیحیان هنگامی كه وارد معابد خود می‌شدند، به خداوند شرك می ورزیدند. از این رو خداوند به مؤمنان فرمود: «هنگامی كه وارد مساجد می‌شوید خدا را با خلوص نیت بخوانید».[15]


از مجموع آرای مفسران در این زمینه چنین استفاده می‌شود كه مراد از مساجد، همان مكان‌هایی است كه برای عبادت خداوند بنا شده است و از مصادیق آن، «مسجد الحرام» و دیگر مساجد است. تفسیری كه مساجد را عضوهای هفتگانه‎ی سجده دانسته، ممكن است از قبیل توسعه در مفهوم آیه باشد كه این معنا نیز در این آیه منظوره شده است.

نكته‎ی جالب توجه اینكه، خداوند به جهت اهمیت و فضیلت مساجد بر دیگر مكان ها، مسجد را به خود منسوب كرده و متعلق به خود دانسته است تا مزیت آن بر دیگر مكان‌ها روشن شود.
اختصاص مساجد به خداوند كه منزه از صفات حسّی است، جنبه‎ی سمبلیك دارد و اشارتی است بر اینكه مساجد مورد توجه خاص ذات اقدس اوست، بنابراین، در مساجد جز كار خدایی نباید كار دیگری صورت پذیرد و جز مصالح مسلمانان، امر دیگری نباید مطرح شود; با این توضیح در تأسیس مساجد هم نمی‌توان نیتی به جز خدا، و هدفی غیر از اعتلای كلمه‎ی توحید داشت.

تقوا، اساس مسجد

«(منافقان) كسانی (هستند) كه مسجدی ساختند به قصد زیان رساندن بر پیامبر و مؤمنان و تقویت كفر و ایجاد جدایی میان مؤمنان و كمین گاه برای كسانی كه با خدا و پیامبرش از پیش مبارزه كرده بودند. آنان سوگند یاد می‌كنند كه نظری جز نیكی نداشته ایم، اما خداوند گواهی می‌دهد كه آنان دروغ می‌گویند، هرگز در آن به نماز نایست، آن مسجدی كه از روز نخست بر اساس تقوا بنا شده شایسته تر است كه در آن به نماز قیام كنی; چه، در این مسجد، مردانی هستند كه دوست دارند پاك و منزه باشند و خداوند پاكیزگان را دوست دارد».[16]


این آیات در شأن گروهی از منافقان است كه با توطئه‌های «ابو عامر» مسیحی و برای تحقق بخشیدن به اهداف شوم و نقشه‌های شیطانی خود، به ساختن مسجدی در مدینه اقدام كردند كه بعداً به نام «مسجد ضرار» معروف شد; ماجرا از این قرار است كه به هنگام ظهور قدرتمند اسلام در مدینه، «ابو عامر» به شدت ناراحت شد، وی برای مبارزه با اسلام با منافقان «اوس» و «خزرج» همكاری صمیمانه ای آغاز كرد. پیامبر اكرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم هنگامی كه از نقشه‌ها و اهداف وی آگاه شد، در صدد تعقیب وی بر آمد، «ابو عامر» از مدینه گریخت و به مكه آمد و از آنجا به طائف و سر انجام به شام رفت و در آنجا رهبری منافقان مدینه را بر عهده گرفت او در نامه ای به منافقان مدینه نوشت كه لشكری از سپاهیان روم به كمكشان خواهد آمد تا محمد صلی اللّه علیه و آله و سلّم و یارانش را از مدینه خارج سازند.

همچنین از آنان خواست برای خود مسجدی نزدیك مسجد قبا بسازند و در موقع نماز، آنجا گرد آیند و زیر نقاب مسجد، برنامه‌های خود را عملی كنند.

هنگامی كه پیامبر اكرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم عازم غزوه‎ی «تبوك» بود، گروهی از این منافقان به نزد آن حضرت آمدند و به بهانه‎ی این كه افراد ناتوان و بیمار و پیر مردان از كار افتاده نمی‌توانند در شب‌های بارانی و سرد زمستانی به مسجد قبا بیایند، از پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم خواستند تا اجازه دهد كه مسجدی در میان قبیله‎ی خود (بنی سالم) بسازند; پیامبرـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود:

«اكنون آماده نبردم و اگر به خواست خداوند متعال باز گشتم، پیش شما خواهم آمد و با شما در آن نماز خواهم گذارد».


تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
سنگربانان - پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نشریه صراط
  • پورتال جامع کانون های مساجد
  • کانون ثارالله مسجد جامع نازک
  • سرباز صفر
  • مذهبی
  • دفتر نمایندگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان سبزواری در سبزوار
  • معرفی کانون فرهنگی شهدای سن سن کاشان
  • کانون فرهنگی شهدا مسجد حیدر زرقان
  • کانون فرهنگی مالک اشتر لوشان
  • www.biya2kanoon.ir
  • کانون فرهنگی هنری شهید پورچنگیز مسجدالرسول (ص) بزنجان
  • كانون فرهنگي هنري آل ياسين بافران
  • کانون سقای فرخی
  • كانون فرهنگي هنري حضرت قاسم (ع) ميانرود
  • کانون فرهنگی مسجد امام علی اسلامیه
  • کانون فرهنگی پایگاه بسیج بافران
  • کانون فرهنگی باقرالعلوم()مسجدجامع بافران
  • کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) شهرستان گرگان
  • سایت رسمی کانون علی ابن الحسین(ع)مسجدامام سجاد(ع)شهرستان میناب
  • کانون فرهنگی هنری شیخ الائمه (ع) فرخی
  • کانون فرهنگی هنری اسرار مسجد جامع روداب
  • کانون فرهنگی هنری علامه طباطبایی مسجد نور - تبریز
  • کانون فرهنگی هنری شهدای ثارالله -بروجرد
  • کانون فرهنگی المهدی(عج)روستای سلطان آباد
  • كانون فرهنگی هنری شهدای علویان
  • کانون فرهنگی وهنری الغدیر دهنو رویدر
  • کانون کوثر مسجد فاطمه الزهرا طالخونچه
  • کانون الغدیرمسجدجامع شهرسیس
  • پورتال تخصصی ایثار و شهادت
  • کانون فرهنگی هنری شهدای جان آقا
  • ::..کانون فرهنگی هنری جامع شیشوان..::
  • كانون فرهنگي هنري عترت مسجد جامع بستان آباد
  • کانون فرهنگی هنری راهیان معرفت کهنشوئیه
  • کانون فرهنگی هنری شهید آوینی-مسجد حضرت امام خمینی(ره) خوی
  • کانون فرهنگی هنری حاج سید حیدر ابرکوه
  • کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع شهر میانرود
  • کانون فرهنگی هنری قرآن و عترت مسجدفاطمیه شاهرود
  • کانون منتظران مهدی مسجد صاحب الزمان علی آباد
  • کانون فرهنگی سيد الساجدين صلح‌آباد بوشهر
  • کانون فرهنگی و هنری گورزانگ
  • کانون فرهنگی شهید گمنام بهزادکلا نکا
  • کانون فرهنگی هنری ابوفاضل(ع)-کرمان
  • کانون فرهنگی هنری مسجد جامع قالهر
  • کانون فرهنگی و هنری تبسم
  • کانون فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سعدآباد
  • کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل ( ع ) - بوشهر
  • کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر زرقان
  • کانون فرهنگی هنری صراط کارمزد سوادکوه
  • کانون مسجد جامع بهنمیر
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 208
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 656
  • بازدید سال : 2,615
  • بازدید کلی : 236,575
  • کدهای اختصاصی

    کد آپلود عکس
    آپلود عکس
    معرفی سنگربانان به دوستان
    « ارسال برای دوستان »
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by ParsTools