close
تبلیغات در اینترنت
کانون کوثر مسجد فاطمه الزهرا طالخونچه
loading...

سنگربانان - پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد

کانون کوثر مسجد فاطمه الزهرا طالخونچه

به پورتال جامع كانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوش آمديد

پورتال كانون هاي مساجد مكاني است براي بازتاب و انعكاس خبرها، مطالب، مقالات و اطلاعيه هاي كانون هاي مساجد.

تمامی مطالب این پورتال توسط اعضای کانون های مساجد کشور به روزرسانی می شود.

كانون هاي مسجد مي توانند با عضويت در پورتال، خبرها، مقالات و... خود را جهت درج در پورتال ارسال نمايند.

همچنين دوستان مي توانند جهت ارائه نظرات پيشنهادات انتقادات و ارتباط با ما از طريق لينك تماس با ما در ارتباط باشند.

بهترین نمایش در مرورگر گوگل کروم

برگزاري همايش

rahim بازدید : 25 جمعه 16 فروردين 1392 نظرات ()

كانون فرهنگي هنري كوثر طالخونچه در استانه برگزاري دهه فاطميه اقدام به برگزاري همايشي براي هيئت امناءشهر برگزار نمود تا بدينوسيله مراسم عزاداري بيبي دوعالم حضرت زهرا را هرچه باشكوتر برگزار نمايند

حلول ماه رمضان پيشاپش بر مسلمين جهان مبارك باد

rahim بازدید : 596 سه شنبه 27 تير 1391 نظرات ()

 

 

حلول ماه رمضان پيشاپش بر مسلمين جهان مبارك باد

 

ماه رمضان نهمين ماه از ماههي قمري و بهترين ماه سال است. واژه رمضان از ريشه «رمض» و به معني شدت تابش خورشيد بر سنگريزه است. 
می‌گويند چون به هنگام نامگذاري ماه هي عربي، ين ماه در فصل گرمي تابستان قرار داشت، ماه «رمضان» ناميده شد، ولي از سوي ديگر، «رمضان» از اسماء الهي است. ين ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌هي قدر در آن قرار دارد. فضيلت ماه رمضان بسيار زياد و نامحدود است. 

 

به برخي از حوادث و رويدادهي مهم ين ماه اشاره می‌شود: 

 

1- وفات حضرت خديجه در دهم رمضان سال دهم بعثت. 

 

2- ولادت امام حسن مجتبي عليه السلام نيمه رمضان سال دوم هجرت. 

 

3- جنگ بدر در سال دوم هجرت. 

 

4- فتح مکه در سال هشتم هجرت. 

 

5- مراسم عقد اخوت و پيمان برادري ميان مسلمان، و يجاد اخوت اسلامي بين پيامبر و امام علي عليه السلام. 

 

6- بيعت مردم به وليت‌عهدي امام رضا عليه السلام در سال 201 قمر

 

7- و.................................................

 

 

 

 لینکهای ماه رمضان                

 

 

 

 

    اعمال شبهای ماه رمضان                 

 

 

 

 

اطلاعيه

rahim بازدید : 502 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات ()

شهادت امام موسی کاظم علیه السلا

rahim بازدید : 454 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات ()

14خرداد, تولد تا رحلت ایت الله خمینی, بیعت از خمینی تا خامنه ای, وصیت امام خمینی

rahim بازدید : 558 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات ()

 

سالروز عروج ملكوتي امام راحل(ره) و قيام خونين 15 خرداد بر همه مسلمانان جهان تسليت باد. 
 
 
 
 
 

آزادسازی خرمشهر

rahim بازدید : 38 دوشنبه 1 خرداد 1391 نظرات ()

آزادسازی خرمشهر

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغال مهم‌ترین هدف اجرای عملیات بیت‌المقدس در طول جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) بود.

عراق در جریان این عملیات بیش از۱۶۰۰۰کشته و۱۹۰۰۰ اسیر داد

ایران در جریان این عملیات ۶٬۰۰۰ کشته (۴٬۴۶۰ کشته سپاه و ۱٬۰۸۶ کشته ارتش) و ۲۴ هزار مجروح داد. روح‌الله خمینی در ۳خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد. در اولین بخش این بیانیه آمده است:

«

با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود

 »

در ایران از این عملیات و روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده‌است.

اهداء ثواب نماز و قرائت قرآن به امام زمان (ع)

rahim بازدید : 46 یکشنبه 31 ارديبهشت 1391 نظرات ()

اهداء ثواب نماز و قرائت قرآن به امام زمان (ع)

 ائمه معصومین، علیهم السلام از این هدیه ها بی نیازند، همانگونه که دریا از آنچه ابرها بر آن می بارند بی نیاز است . ولی ما بی نیاز نیستیم از اینکه به ایشان هدیه ای تقدیم نماییم.

القائم نیوز: یکی  از آداب و وظایف مؤمنان منتظر در عصر غیبت، هدیه کردن ثواب نماز یا قرائت قرآن به امام زمان علیه السلام، است . همانطور که هر یک از ما برای نشان دادن علاقه و محبت خود به دیگران، کلمات محبت آمیز بر زبان می آوریم، به دیدارشان می رویم یا به آنان هدیه می دهیم تا از دوستی و محبت متقابل آنها برخوردار شویم، با بر زبان آوردن آیات زیبای قرآن یا عبارات و آیات نماز، عشق و علاقه قلبی خویش را به مولایمان حضرت صاحب الزمان (ع) هدیه می کنیم تا از محبت و دوستی آن امام بزرگوار بیشتر بهره مند گردیم .
چنانکه نقل است در زمان امام حسن مجتبی (ع) دخترک خدمتکاری با دسته گلی خوشبو نزد امام آمد و شاخه گلی را به آن حضرت هدیه نمود . امام در مقابل این کار پاداش بزرگی به وی بخشید . سپس در مقابل نگاه متعجب اطرافیان خود فرمود: خداوند به ما دستور داده و فرموده است:هر گاه کسی شما را ستایش کند شما باید در مقابل به ستایشی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید . (1)در واقع ائمه معصومین، علیهم السلام ما از این هدیه ها بی نیازند، همانگونه که دریا از آنچه ابرها بر آن می بارند بی نیاز است . ولی ما بی نیاز نیستیم از اینکه به ایشان هدیه ای تقدیم نماییم .
البته در اینکه نماز مخصوصی به عنوان هدیه به حضرت مهدی یا به یکی از ائمه اطهار، علیهم السلام، به جای آوریم یا سوره ای را به عشق آنان ختم کنیم، هیچ حد و وقت و شماره ای نیست و هر کس به مقدار محبت و توانایی اش به محبوبش هدیه تقدیم می کند و بر حسب طاقتش او را خدمت می نماید . بدون شک نماز و قرآنی که با این نیت آغاز می شود علاوه بر ثواب و پاداشی که برای صاحب آن به همراه دارد، پیوند و ارتباط انسان مومن را با امام غائبش محکم تر می کند که به وسیله آن می تواند به محبوب خویش نزدیک تر شود .
چنانکه امام موسی کاظم (ع) در فضیلت آنان که ثواب قرائت و ختم قرآن رابه پیامبر و ائمه اطهار، علیهم السلام، هدیه می کنند، فرموده اند:پاداش آنان این است که در روز قیامت با ما اهل بیت خواهند بود .همچنین یکی از معصومین، علیهم السلام، روایت است که فرموده اند:هر کس ثواب نماز خود (چه واجب و چه مستجب) را برای رسول خدا و امیر المؤمنین و امامان بعد از آن حضرت، علیهم السلام، قرار دهد خداوند ثواب نمازش را آنقدر افزایش می دهد که از شمارش آن نفس قطع می گردد و پیش از آنکه روحش از بدنش برآید به او گفته می شود: هدیه تو به ما رسید پس امروز، روز پاداش و تلافی کردن (نیکیهای) توست . دلت خوش و چشمت روشن باد به آنچه خداوند برایت مهیا فرموده و گوارایت باد آنچه که به آن رسیده ای .
پی نوشت:
1 - سوره نساء ، آیه 86

حجاب‏ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب،

rahim بازدید : 508 سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 نظرات ()

حجاب‏ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، حضرت آيةالله خامنه‏اى‏

معناى حجاب‏


حجاب براى زن، به معناى ذلت نيست؛ بلكه به معناى عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلكه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست. حجاب به معناى چادر نيست؛ اما چادر در نزد ما ايرانى‏ها كه زن‏هاى ما از قديم داشتند، بهترين نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممكن است. حجاب به معناى پوشيدن سالم [است‏]؛ نه پوشيدنى كه از نپوشيدن بدتر است. به تعبيرروايات، پوشيده عريان كه در عين پوشيدگى، مثل انسان برهنه و عريان است. آن پوشيدن، به درد نمى‏خورد؛ حجاب نيست؛ پوشيدن سالم كه سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پاى بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسيارى فقها مستثنا مى‏دانند؛ البته در مواردى كه صورت بدون آرايش و ساده باشد؛ اين هم معناى حجاب.
البته زن‏هاى ايرانى، روش چادر را پيدا كرده‏اند كه بسيار هم روش خوبى است و هم زيباست و منافى با زيبايى زن نيست و هم حجاب حافظ كامل است. به هر حال، حجاب را چه به شكل ايرانى، چه به شكل عربى، چه به شكل كشورهاى ديگر كه در هر يك از كشورهاى اسلامى زن‏ها يك جور حجاب خود را حفظ مى‏كنند، هر جورى كه حجاب حفظ بشود، اين نظر اسلام، تأمين شده است، اين، يكى از پيش‏گيرى‏هاى اسلام است.1
اسلام در باب حجاب، پوشش را معين نكرده است؛ مقصود را معين كرده است. مقصود اين است كه ديدار زن و مرد و ملاقات طبيعى آنها، به صورت روزمره، تبديل به يك عامل تحريك نشود و اين، هدف اسلام است.
در كشورهاى اسلامى، خانم‏هايى هستند كه مقيدند حجاب شرعى را كه آيات قرآن به آن ناطق است، رعايت كنند؛ ولى شما ببينيد همه آنها يك نوع رعايت مى‏كنند؛ متدين‏ها و مقيدهايشان را مى‏گويم؟ در كشورهاى شمال آفريقا حجابى دارند كه شما اصلاً با آن آشنا نيستيد؛ در كشورهاى شرقى، يعنى هند و پاكستان، حجابى دارند كه باز هم شما با آن آشنا نيستيد. اينها هم ناشى از همان شرايط فرهنگى و اجتماعى است.۲

 

                

 

 


حجاب، به معناى منزوى كردن زن نيست‏

 

 

مسئله حجاب، به معناى منزوى كردن زن نيست. اگر كسى چنين برداشتى از حجاب داشته باشد، اين، يك برداشت كاملاً غلط است. مسئله حجاب به معناى جلوگيرى از اختلاط و آميزش بى‏قيد و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زيرا آميزش و اختلاط بى‏قيد و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است.3
حجاب و عفت
هميشه ما در طول زمان هر وقت گفتيم حجاب و عفت، عده‏اى گفتند آقا حجاب به عفت چه كار دارد؛ خيلى‏ها حجاب دارند؛ عفت ندارند؛ خيلى هم عفت دارند؛ حجاب ندارند. در طول زمان، هر وقت ما اين حرف را مى‏گفتيم،... بعضى اين را مى‏گويند؛ در حالى كه اين، حرف درستى نيست. عفت يك چيز است؛ حجاب يك چيز ديگر؛ اما عفت، آن چيز غيرقابل دسترسى و غيرقابل تأثيرپذيرى و آن صخره آسيب‏ناپذير در انسان نيست؛ مثل همه خلقيات و خصلت‏هاى انسانى، در معرض تهاجم قرار مى‏گيرد. يكى از چيزهايى كه مى‏تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقواى او و حالت پرهيز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محيط زندگى و محيط كار و محيط جامعه است. معاشرت نامناسب، يعنى معاشرتى كه در او جهات فرهنگى و اخلاقى خاص رعايت نشده باشد. آن چيزى كه مى‏تواند به اين نگه‏دارى و مصون‏سازى و جداسازى كمك كند، حجاب است. بهترين چيز، حجاب است؛ حجاب از طرف زن و حجاب از طرف مرد. حجاب مرد هم نگاه نكردن است: حجاب، يعنى مانع؛ يعنى فاصل در زن.4
از نظر غرب و فرهنگ غربى، يكى از ارزش‏هايى كه براى زن متصور است، اين است كه با وجود خود و با شخصيت خود، وسايل التذاذ و بهره‏مندى ديگران را فراهم آورد؛ لذا وقتى ما بر اساس فرهنگ اسلامى اعلام مى‏كنيم كه اسلام براى معاشرت زن و مرد، محدوديتى قائل شده و معاشرت بى‏قيد و شرط زن و مرد را جايز ندانسته، ما را متهم مى‏كنند كه شما به زن اهانت مى‏كنيد؛ در حالى كه اهانت آن چيزى است كه در فرهنگ غرب نسبت به شخصيت زن ديده مى‏شود.5
اين مسئله حجاب و محرم و نامحرم و نگاه كردن و نگاه نكردن، همه به خاطر اين است كه قضيه عفاف در اين بين، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهميت مى‏دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف، مخصوص زنان نيست؛ مردان هم بايد عفيف باشند؛ منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانى و برترى جسمانى، مى‏تواند به زن ظلم كند و برخلاف تمايل زن رفتار نمايد، روى عفت زن بيشتر تكيه و احتياط شده است. شما امروز هم كه در دنيا نگاه كنيد، مى‏بينيد يكى از مشكلات زنان در دنياى غرب، به خصوص در كشور ايالات متحده امريكا، همين است كه مردان با تكيه به زورمندى خودشان، به عفت زن تعدى و تجاوز مى‏كنند. آمار منتشر شده از سوى مقامات رسمى خود آمريكا را من ديدم كه يكى مربوط به دادگسترى آمريكا و يكى هم مربوط به يك مقام ديگرى بود. آمارها واقعاً وحشت‏انگيز است؛ در هر شش ثانيه، يك تجاوز به عنف در كشور آمريكا صورت مى‏گيرد! ببينيد چقدر مسئله عفت مهم است.6

1. از سخنان رهبر معظم انقلاب در يكى از خطبه‏هاى نماز جمعه، 17.5.65.
2. بيانات رهبر معظم انقلاب در مصاحبه با مجله شاهد بانوان، 28.2.67.
3. بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار گروهى از خواهران پزشك سراسر كشور، 26.10.68.
4. بيانات رهبر معظم انقلاب در سمينار نقش زن در جامعه، 11.12.64.
5. بيانات رهبر معظم انقلاب در كنگره بين‏المللى زن و انقلاب، جهانى اسلام 17.11.66.
6. اجتماع خواهران در ورزشگاه آزادى به مناسبت جشن ميلاد كوثر، 30.7.76.

 

 

ولادت حضرت زهرا و تبریک روز

rahim بازدید : 557 جمعه 22 ارديبهشت 1391 نظرات ()

همایش استانی صاحب ابن عباد

rahim بازدید : 473 چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 نظرات ()
همایش بزرگداشت فقیه نامی شیعه 'صاحب ابن عباد' در اصفهان برگزار شد

اصفهان – همایش بزرگداشت' فقیه بزرگ شیعه رئیس المحدثین و المتكلمین علامه صاحب ابن عباد(ره)'عصرسه شنبه در شهر'طالخونچه' زادگاه این عالم در استان اصفهان برگزار شد.

1391/02/20 - 17:56

استاد دانشگاه اصفهان دراین همایش كه در مسجدالزهرا(س) شهر طالخونچه با حضور تعداد زیادی از مردم و مسئولان شهرستان مباركه تشكیل شد ، گفت: این همایش برای ترویج افكار علمای اسلامی برگزار شد.

'علی چلونگر' با بیان اینكه صاحب ابن عباد وزیر و دانشمند دوران خلافت آل بویه بود، اظهار داشت: در زمان وزارت صاحب ابن عباد، شهادت به ولایت امیرالمومنین(ع) در بین مسلمانان شیعه رایج شد.

وی با بیان اینكه صاحب برای تغییر نگاه مردم به اهل بیت(ع) كه برگرفته از تفكر تسنن اموی بود، تلاش زیادی كرد، گفت: این عالم ربانی برای تغییر نگرشی كه فرزندان احمد ابن حنبل در بین مردم جامعه بوجود آورده بودند، تلاش بسیاری كرد تا جایی كه به خاطر این حركت ها توسط عمال ناصری و مسلمانان اهل تسنن مورد لعن و نفرین قرار گرفت.

استاد دانشگاه اصفهان گفت:در زمان وزارت صاحب ابن عباد، مردم اصفهان شیعه نشدند ولی نگاهی محب نسبت به اهل بیت(ع) پیدا كردند.

وی با اشاره به نتایج تلاشها و حركت صاحب دربین مردم اصفهان گفت:در عرض كمتر از یك قرن در اثر فعالیت فرهنگی صاحب، تغییرات بزرگی در اصفهان بوجود آمد و كتابی با عنوان'امام علی(ع) در قرآن' در باره شان نزول آیات قرآن در مورد امام اول شیعیان نوشته شد.

به گزارش ایرنا،'ابوالقاسم اسماعیل بن عباد' فرزند عباس ملقب به صاحب و مشهور به صاحب بن عباد به سال 326 ق در اصفهان(طالقان جی، قریه ای آباد بین سمیرم و لنجان) دیده به جهان گشود.

پدر و اجداد صاحب از بزرگان و سرشناسان اصفهان بوده و مرتبه وزارت داشتند.

اولین استاد صاحب، پدرش عباد بود كه علاوه بر ایفای پدری استادی مهربان و دلسوز برای وی به حساب می آمد.

صاحب پس از فراگیری مقدمات به تحصیل فقه، حدیث، تفسیر، كلام و دیگر علوم رایج پرداخت.

بسیاری از بزرگان به تشیع و برخی به دوازده امامی بودن او تصریح كرده اند.

هنگامی كه صاحب به مقام وزارت رسید، درصدد اصلاح امور برآمد و در اولین گام، بدعتهای ناپسند و رسوم ظالمانه را برانداخت.

فراهم آوردن زمینه های گسترش علم در میان عموم مردم از سیاست های مهم صاحب در دوران وزارتش بود.

بیش از30 اثر در زمینه علوم مختلف از جمله كتاب الادبانه(در علم كلام)– الاقناع (در كلام و عروض)– الامثال السائره(در علوم ادبی)التذكره(در كلام و اصول دین)– دیوان اشعار– رسائل صاحب(مباحث اخلاقی،اعتقادی واجتماعی) – رساله ای در علم طب – عنوان المعارف – الفراق بین الضاد و الظاء- المحیط (در علم لغت) و المنظومه الفریده باقی مانده است.

آن عالم ربانی، سرانجام در شب جمعه 24 صفر سال 385 ق جان به پروردگار خویش تسلیم كرد و روح متعالی وی به سرای باقی شتافت.

از آن پس مقبره صاحب كه در میدان 'طوقچی' جنب مزار آیت الله طیب در اصفهان زیارتگاه خاص و عام شد و همه ساله افراد زیادی از شیفتگان اهل بیت (ع)، مقبره صاحب را زیارت می كنند.

'طالقان جی' اكنون به نام 'طالخونچه' تغییر نام داده و با قدمتی هزارساله در منتهی الیه جنوب غربی اصفهان واقع شده است.

شهرستان مباركه با 142 هزار نفر جمعیت در45 كیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد

 

روز ملي‌ خليج‌ فارس‌

rahim بازدید : 1071 یکشنبه 10 ارديبهشت 1391 نظرات ()

 

 روز ملي‌ خليج‌ فارس‌

روز ملي‌ خليج‌ فارس‌ با تصويب‌ شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ به‌ تقويم‌ ايران‌ اضافه‌ شد. شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ با توجه‌ به‌ هدف‌ قراردادن‌ هويت‌ فرهنگي‌ و تاريخي‌ ملت‌ ايران‌ از سوي‌ ايادي‌ استكبار جهاني‌ به‌ خصوص‌ برخي‌ از كشورهاي‌ همسايه‌ و تلاش‌ آنان‌ براي‌ تحريف‌ نام‌ تاريخي‌ خليج‌ فارس، به‌ پيشنهاد شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌ روز اخراج‌ پرتغالي‌ها از تنگه‌ هرمز را به‌ عنوان‌ روز ملي‌ خليج‌ فارس‌ نامگذاري‌ كرد.

بخشي از تاريخچه نام خليج فارس در اسناد تاريخي

آلن كارول، رئيس گروه تدوين نقشه‌هاي اين اطلس گفته است كه سياست اين مؤسسه در ثبت نام مكانها، سياست �دوفاكتو�ست؛ يعني بنا بر نامهايي كه در عمل به كار مي‌رود، تصميم گرفته مي‌شود، نه بر اساس نامي كه فرد يا گروه خاصي بر آن مي‌نهد. وي همچنين تصريح كرد كه نام �خليج فارس� در اطلس �National geographic�، همچنان به عنوان نام اصلي اين خليج به كار خواهد رفت.
خليج فارس، نام تاريخي آبهايي است كه از زمان باستان تا به حال به كار برده شده است. بنا بر مدارك متقن، يونانيان آن را �Sinus Persicus�، روميان �Mare persicum� و عربها نيز قرنها آن را �خليج فارس� يا �بحر فارس� مي‌ناميدند. در زير به چند سند مهم تاريخي اشاره مي‌شود:
در سنگ‌نبشته داريوش هخامنشي در مصر متعلق به سال 518 تا 515 پيش از ميلاد، در عبارت �درايه تپه هچا پارسا آيي تي هني�؛ دريايي كه از پارس مي‌رود يا سر مي‌گيرد، نام درياي پارس آمده است.
بطلميوس، عالم و جغرافيدان مشهور قرن دوم ميلادي، در كتاب جغرافياي عالم كه به زبان لاتين نگاشته شده، از نام (پرسيكوس سينوس) به عنوان خليج فارس ياد كرده است.
در سال 425 پيش از ميلاد، هرودت، مورخ مشهور يوناني در كتاب تاريخ معروف خود، نام خليج فارس را �بحر احمر� يا �درياي سرخ� ناميده است.
در سال 1892، لرد كرزن، وزير خارجه انگلستان، در كتاب �ايران و قضيه ايران�، بارها به نام خليج فارس اشاره كرده است.
ويليام راجز، وزير امور خارجه وقت ايالات متحده آمريكا، در گزارش مورخ 1971 ميلادي خود در مورد سياست خارجي اين كشور از نام خليج فارس استفاده كرده است؛ از جمله فرهنگهاي آلماني،‌ انگليسي، آمريكايي، فرانسوي، تركي و... .
در فرهنگهايي كه به زبانهاي مختلف تدوين و چاپ شده است؛ از جمله فرهنگهاي آلماني، انگليسي، آمريكايي، فرانسوي، تركي و... خليج فارس نيز به همين نام آورده شده است.
 نام خليج فارس در سازمان ملل متحد: دبيرخانه اين سازمان در سند مورخ 5 مارس سال 1971 ميلادي و يادداشت AD311/IGEN به دولت ايران، يادآور مي‌شود كه عرف جاري در دبيرخانه سازمان ملل متحد در اسناد و نقشه‌هاي جغرافيايي منطقه آبي بين ايران از سمت شمال و خاور و تعدادي از كشورهاي عربي از سوي جنوب و باختر به نام خليج فارس ناميده شود و اين، بنا بر عرف قديمي انتشار اطلس‌ها و فرهنگهاي جغرافيايي است.
اين دبيرخانه همچنين بابت اشتباهاتي كه سازمان ملل در برخي اسناد در به كار بردن نام خليج فارس مرتكب شده، عذرخواهي كرده آن را اشتباه سهوي دانسته (سند 26 ژوئن 1991 ميلادي در سازمان ملل) و از كارگزاران سازمان خواسته است كه همواره اين موضع ايران را در نظر داشته باشند.
با توجه به اسناد و مدارك متقن فوق اذعان مي‌دارد كه:
درج نامهاي جعلي در كنار يا به جاي درياي خليج فارس، نشأت‌گرفته از سياستهاي خصمانه شبكه‌هاي فرهنگي غرب است كه سعي در شكاف و اختلاف‌افكني بين كشورهاي خاورميانه و حوزه خليج فارس را دارد، چون اين منطقه از نظر حوزه جغرافيايي و ژئوپلتيكي، يك منطقه واحد و همگراست.

 

 

دیدگاه رهبر معظم انقلاب در موردشهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

rahim بازدید : 461 پنجشنبه 31 فروردين 1391 نظرات ()
 

 

دیدگاه  رهبر معظم انقلاب در موردشهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

فاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانی های خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد.به گزارش خبرآنلاین این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود:" یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:"درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟" رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: "برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما ...

 

مطالب بیشتر را میتوانیددر آدرس زیر مشاهده کنید 


 

http://kanonkosar.blogfa.com/page/zahra

در سوگ ریحانه رسول خدا صلی الله علیه و آله

rahim بازدید : 437 سه شنبه 29 فروردين 1391 نظرات ()

در سوگ ریحانه رسول خدا صلی الله علیه و آله

 

زهرا عصاره عصمت است. زهرا، آیینه پاکی است. زهرا زلال کوثر است. ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معنویت رشته‌های چادرت دست نیاز می‌آویزد و معرفت به غبار آستان خانه‌ات بوسه می‌زند. برهوت این دنیای خاکی شایان میزبانی چشمه سار همیشه جاری تو را نداشت. تو که در آیینه زخم‌ها و داغ‌ها و در هجران پدر غریبانه زیستی و در وداع شبانه‌ات با پهلویی شکسته، خانه گلین را به امید آغوش بهشتی پدر ترک گفتی...

وجود مبارك حضرت فاطمه علیهاالسلام تنها یك تفكر یا تصور یك حقیقت حیات بخش نیست. بلكه تجسمی عینی و زنده از بركت خداوند بر انسان است. اگر تا قبل از حضور ایشان در عالم خاكی انسان معناگرا مجبور بود گوشه‌هایی از نعمت یك زن مقدس را در اسطوره‌ها، الهه‌ها و افسانه‌ها جستجو كند یا متوسل به پاكدامنی حضرت مریم(ع) یا خردمندی آسیه و وفاداری سارا بشود، بعد از تجسم خاكی و عینی ایشان برای انسان كمال‌گرا یك الگوی زنده و جاوید پدید آمد و آن شخصیتی والا به نام «فاطمه» دختر رسول اكرم بود.

ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معنویت رشته‌های چادرت دست نیاز می‌آویزد و معرفت به غبار آستان خانه‌ات بوسه می‌زند. برهوت این دنیای خاکی شایان میزبانی چشمه سار همیشه جاری تو را نداشت. تو که در آیینه زخم‌ها و داغ‌ها و در هجران پدر غریبانه زیستی و در وداع شبانه‌ات با پهلویی شکسته، خانه گلین را به امید آغوش بهشتی پدر ترک گفتی...

از این رو است كه فاطمه علیهاالسلام را ناموس و علت هستی می‌دانند. اگر فاطمه علیهااسلام پا به جهان فانی نگذاشته بود و خاك هبوط را به قدوم خود مبارك نمی‌كرد، دیگر برای پیروانش هدفی وجود نداشت تا برای آن به شهادت برسند و جهاد كنند. جهانیان با توسل به اوست كه توكل به احد را می‌آموزند و از نور هدایت ایشان است كه بركت زندگی دنیایی درك می‌شود.

بنابراین بی‌دلیل نیست كه بعد از درگذشت ملكوتی ایشان، بشریت، سرگشته به دنبال مرهمی است تا زخم نبود روح بخش ایشان در عالم فانی التیام یابد. از این روست كه هر چه انسان برای درك حضرت فاطمه علیهاالسلام تلاش می‌كند، بركت آن بر خودش می‌تابد و این اصل وجودی نعمت فاطمه علیهاالسلام در دنیا است.

امروز هم شاهد تلاش انسان‌های پاكی هستیم كه به دنبال معنویت فاطمه علیهاالسلام در رفتار روزمره خود هستند و با تذكره و یادمان‌هایی سعی دارند آوای خوش چشمه كوثر را در یادشان زنده نگه دارند تا در بهشت، حاضر در خدمت ایشان باشند.

رسول اكرم صلی الله علیه و آله روایت نموده‌اند كه خدای متعال فرمود:

ای احمد! اگر تو نبودی آسمان و زمین را نمی‌آفریدم و اگر علی نبود تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود، شما را نمی‌آفریدم.(یعنی شمایان رمز خلقتید)(1) از امام محمدباقر علیه السلام روایت شده است كه، ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام پنج سال بعد از بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سن شریف آن بانو در هنگام وفات هیجده سال و هفتاد و پنج روز بود.(2)

فاطمه علیهاالسلام را ناموس و علت هستی می‌دانند. اگر فاطمه علیهااسلام پا به جهان فانی نگذاشته بود و خاك هبوط را به قدوم خود مبارك نمی‌كرد، دیگر برای پیروانش هدفی وجود نداشت تا برای آن به شهادت برسند و جهاد كنند. جهانیان با توسل به اوست كه توكل به احد را می‌آموزند و از نور هدایت ایشان است كه بركت زندگی دنیایی درك می‌شود.
 

راز دل‌ غمین‌ فاطمه علیهااسلام

"شما ای‌ مردم‌ بر پرتگاه‌ آتش‌ بودید و از فرط‌ ذلت‌ نزد دیگران، همچون‌ جرعه ‌آبی‌ در دست‌ تشنه‌ كامی‌ یا لقمه‌ای‌ در دست‌ گرسنه‌ای‌ و یا چون‌ آتشی‌ كه‌ شخص‌ مستعجلی‌ از آن‌ برگیرد. شما لگدكوب‌ و پایمال‌ بودید و از آب‌ متعفن‌ با سرگین‌ شتر می‌‌آشامیدید و از برگ‌های‌ خاك‌مال‌ و علف‌ بیابان‌ می‌خوردید. ذلیل‌ بودید و زبون‌ می‌زیستید و هر آن‌ مضطرب‌ بودید كه‌ مبادا از این‌ سوی‌ یا آن‌ سوی‌ به‌ شما هجوم‌ آورند و به‌ اسارتتان‌ ببرند. شما این‌ بودید تا خداوند به‌ دست‌ محمد صلی الله علیه و آله با همه‌ آنچه‌ بر او گذشت‌ رهایتان‌ كرد. چه‌ سختی‌ها كه‌ نكشید و چه‌ شكنجه‌ها كه‌ ندید.

هرگاه‌ شاخی‌ از شاخ‌های‌ شیطان‌ و گردنكشی‌ از یارانش‌ سر بر می‌داشت‌ و فتنه‌ای‌ از مشركان‌ به‌ خونخواری‌ دهان‌ می‌گشود، او برادرش‌ علی علیه السلام را در كام‌ آتش‌ رقصان‌ آن‌ و در گلوگاه‌ خطر می‌افكند و او‌ نیز، تا مغز دشمن‌ را نمی‌كوفت‌ و آتش‌ سركش‌ فتنه‌ را به‌ آب‌ شمشیرش‌ خاموش‌ نمی‌كرد، آرام‌ نمی‌گرفت. در همه‌ این‌ مدت، علی علیه السلام در راه‌ خدا سختی‌ می‌كشید و به‌ آب‌ و آتش‌ می‌‌زد. در كار خدا از جان‌ مایه‌ می‌‌گذارد و همواره‌ به‌ رسول‌ خدا نزدیك‌ بود. در میان‌ دوستان‌ و سربازان‌ خدا وقف‌ راه‌ خدا بود و مدام‌ خود را به‌ مشقت‌ می‌انداخت. در دریای‌ رنج‌ فرو می‌رفت‌ و هرگز در راه‌ خدا به‌ ملامت‌ مردم‌ وقعی‌ نمی‌نهاد و به‌ ستوه‌ نمی‌آمد.

ولی‌ شما چه؟ در تمام‌ آن‌ روزها، در رفاه‌ و عیش‌ بودید، خوش‌ می‌گذراندید و زندگی‌ می‌كردید و بی‌درد بودید. هرگاه‌ درگیری‌ و نبرد پیش‌ می‌آمد، خود را كنار می‌كشیدید و ما را تنها می‌گذاردید و از جنگ‌ می‌گریختید.

"برای‌ تمام‌ كسانی‌ كه‌ می‌خواهند الهی‌ زندگی‌ كنند، فاطمه علیهاالسلام دفاع‌ از حریم‌ ولایت‌ را، زیباتر از هر كس‌ به‌ معرض‌ نمایش‌ گذارد. خطبه‌ غَرایش‌ در مسجد مدینه، گواه‌ فصاحت‌ و بلاغت‌ بی‌نظیر آن‌ حضرت‌ است. مضامین‌ عالی‌ خطبه، اسلام‌ راستین‌ را معرفی‌ می‌كند و اهمیت‌ ولایت‌ و امامت‌ را روشن‌ می‌سازد.

... به‌ كجا می‌روید؟ چه‌ می‌كنید؟ هنوز پیكر پیامبر تازه‌ است؛ آیا می‌گویید كه‌ محمد مُرد و همه‌ چیز تمام‌ شد؟ هرگز!

... هان‌ می‌بینم‌ كه‌ اینك‌ باز زمین‌گیر شده‌اید و دل‌ به‌ تن ‌آسایی‌ و راحت‌ طلبی‌ و دنیا خواهی‌ داده‌اید و قصد همیشه ‌ماندن‌ در دنیا كرده‌اید و كسی‌ را كه‌ به‌ قبض‌ و بسط‌ كار حكومت‌ سزاوارتر است، دور رانده‌اید و با راحتی‌ و عیاشی، خلوت‌ كرده‌اید.

... بدانید اگر همه‌ شما هم‌ كافر شوید و به‌ حق‌ پشت‌ كنید، خداوند همچنان‌ ستوده‌ است‌ و احتیاجی‌ به‌ شمایان‌ ندارد.

و بدانید آنچه‌ را كه‌ اینك‌ گفتم؛ گفتم، در حالی‌ كه‌ می‌دانستم‌ هرگز یاوری‌ نخواهید كرد. ولی‌ آنچه‌ گفتم‌ راز دل‌ غمین‌ من‌ بود كه‌ در سینه‌ جمع‌ شده‌ و دود حزن‌ و اندوه‌ من‌ بود كه‌ در دل‌ خسته‌ام‌ متراكم‌ شده‌ و آه‌ آتش ‌افروزی‌ كه‌ از سینه‌ دردمند من‌ شعله‌ كشیده؛ تنها خواستم‌ با شما حجت‌ را تمام‌ كرده‌ باشم."(3)

پی‌نوشت‌ها:

1- مستدرك سفینة البحار؛ 3/334 .

2- الكافی؛1/457.

3- از سخنرانی‌ تاریخی‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا علیهالسلام در مسجدالنبی، ده‌ روز پس‌ از رحلت‌ پدر (برگرفته‌ از كتاب‌ "زندگانی‌ حضرت‌ فاطمه (س)"، نوشتهِ دكتر اسماعیل‌ حسینی

دهه فاطمیه باید عاشورای دیگر شود

rahim بازدید : 1233 سه شنبه 29 فروردين 1391 نظرات ()

 

آيت‌الله العظمی وحيد خراساني :

دهه فاطمیه باید عاشورای دیگر شود

معظم له از رابطان ستادهاي فاطميه سراسر كشور خواستند نسبت به برنامه‌ريزي در راستاي حركت هيئت‌هاي مذهبي در شب و روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برگزاري مراسم شام غريبان تمام تلاش خود را به كار گيرند.

به گزارش «شیعه نیوز»  آيت‌الله وحيد خراساني در ديدار مسئولان ادارات و نمايندگي‌هاي فرهنگي تبليغي خراسان جنوبي به مناسبت نزديك شدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ايام فاطميه ضمن تأكيد بر اتخاذ سياست‌ها و تدابير و راهكارهايي براي نهادينه‌سازي و مردمي كردن برنامه‌هاي بزرگداشت فاطميه، دعوت از مبلغان متخصص ويژه فاطميه و بيان مسائل تاريخي، تشكيل ستادهاي منطقه‌اي، تشكيل تيم‌هاي تخصصي، اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، تبيين سيره اخلاقي حضرت زهرا و استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي بومي را خواستار شدند.

وي همچنين از رابطان ستادهاي فاطميه سراسر كشور خواستند نسبت به برنامه‌ريزي در راستاي حركت هيئت‌هاي مذهبي در شب و روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برگزاري مراسم شام غريبان تمام تلاش خود را به كار گيرند.

 
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
سنگربانان - پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نشریه صراط
  • پورتال جامع کانون های مساجد
  • کانون ثارالله مسجد جامع نازک
  • سرباز صفر
  • مذهبی
  • دفتر نمایندگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان سبزواری در سبزوار
  • معرفی کانون فرهنگی شهدای سن سن کاشان
  • کانون فرهنگی شهدا مسجد حیدر زرقان
  • کانون فرهنگی مالک اشتر لوشان
  • www.biya2kanoon.ir
  • کانون فرهنگی هنری شهید پورچنگیز مسجدالرسول (ص) بزنجان
  • كانون فرهنگي هنري آل ياسين بافران
  • کانون سقای فرخی
  • كانون فرهنگي هنري حضرت قاسم (ع) ميانرود
  • کانون فرهنگی مسجد امام علی اسلامیه
  • کانون فرهنگی پایگاه بسیج بافران
  • کانون فرهنگی باقرالعلوم()مسجدجامع بافران
  • کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) شهرستان گرگان
  • سایت رسمی کانون علی ابن الحسین(ع)مسجدامام سجاد(ع)شهرستان میناب
  • کانون فرهنگی هنری شیخ الائمه (ع) فرخی
  • کانون فرهنگی هنری اسرار مسجد جامع روداب
  • کانون فرهنگی هنری علامه طباطبایی مسجد نور - تبریز
  • کانون فرهنگی هنری شهدای ثارالله -بروجرد
  • کانون فرهنگی المهدی(عج)روستای سلطان آباد
  • كانون فرهنگی هنری شهدای علویان
  • کانون فرهنگی وهنری الغدیر دهنو رویدر
  • کانون کوثر مسجد فاطمه الزهرا طالخونچه
  • کانون الغدیرمسجدجامع شهرسیس
  • پورتال تخصصی ایثار و شهادت
  • کانون فرهنگی هنری شهدای جان آقا
  • ::..کانون فرهنگی هنری جامع شیشوان..::
  • كانون فرهنگي هنري عترت مسجد جامع بستان آباد
  • کانون فرهنگی هنری راهیان معرفت کهنشوئیه
  • کانون فرهنگی هنری شهید آوینی-مسجد حضرت امام خمینی(ره) خوی
  • کانون فرهنگی هنری حاج سید حیدر ابرکوه
  • کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع شهر میانرود
  • کانون فرهنگی هنری قرآن و عترت مسجدفاطمیه شاهرود
  • کانون منتظران مهدی مسجد صاحب الزمان علی آباد
  • کانون فرهنگی سيد الساجدين صلح‌آباد بوشهر
  • کانون فرهنگی و هنری گورزانگ
  • کانون فرهنگی شهید گمنام بهزادکلا نکا
  • کانون فرهنگی هنری ابوفاضل(ع)-کرمان
  • کانون فرهنگی هنری مسجد جامع قالهر
  • کانون فرهنگی و هنری تبسم
  • کانون فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سعدآباد
  • کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل ( ع ) - بوشهر
  • کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر زرقان
  • کانون فرهنگی هنری صراط کارمزد سوادکوه
  • کانون مسجد جامع بهنمیر
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 208
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 815
  • بازدید سال : 1,748
  • بازدید کلی : 238,842
  • آپلود عکس
    معرفی سنگربانان به دوستان
    « ارسال برای دوستان »
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by ParsTools